spugen

hoi voor alle moeders hier,

Ik heb een zoontje van bijna 6 weken oud. Ik geef Nutrilon 1 voeding, maar onze kleine blijft jaar spugen. Ik heb al geprobeerd om hem tussendoor te laten boeren, 10 minuten rechtop na voeding, nog een keer laten boeren. NIX helpt! Heeft er nog iemand tips, want liever stap ik niet over van de een naar de andere voeding.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
hoi paula,
mijn zoontje spuugde ook heel veel, het zou aan een aantal dingen kunnen liggen.
met tygo heb ik eerst nutrilon 1 gehad maar vanwege harde ontlasting overgestapt op omneo toen begon hij heel erg met spugen, we zijn toen zijn voeding in gaan diken met nutriton, maar dat hielp niet, toen uiteindelijk overgestapt naar nutrilon a.r. dat gaat nu goed hij is heel lang blijven hangen op 5x 150cc want als we gingen verhogen begon de ellende weer, hij had waarschijnlijk genoeg aan die 5x 150 en dat was wel te zien aan zijn groei( 4,5 maand woog hij 8086gram ,met de geboorte 2875 gr) nu is hij bijna 5 maand en sinds vorige week krijgt hij 180cc nu gaat dat eindelijk goed.

het is natuurlijk wel zo dat inprinciepe de basis voeding nutrilon 1 is maar dat pas niet bij elk kindje en moet je zoeken naar een voeding die wel bij je kindje past, ik zou daarom zelf niet al te gauw zeggen ik wil geen andere voeding, maar al dat spugen is ook niet zo goed,

je zou het kunnen proberen in te dikken met nitriton, en daarna min 20 min rechtop houden dat kregen wij ook als advies voor tygo, je zou het matrasje heel ietjes schuin kunnen ophogen ongeveer 10 á20 graden doormiddel van een handdoek eronder te leggen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt
veel succes groetjes veroeska en tygo
 
Een beetje spugen is normaal, het klepje van de maag van je kindje sluit nog niet optimaal en daardoor kan er voeding terug komen. Zolang je kindje goed groeit is het spugen niet erg en zou ik zeker niet overstappen op nieuwe voeding. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn dochtertje, ze spuugde veel, maar groeide goed, het consultatiebureau zag daarom ook geen reden om van voeding te veranderen. En inderdaad het werd met de weken steeds minder. Ik zou de weegschaal gewoon even in de gaten houden. Succes
 
je kan toch beter informatie vragen bij het bureautje.zo lang het kleine beetje zijn is het niet erg maar mag er niet uit schieten zodat je de andere kant van de kamer raakt.je heb ook nutriton die je bij je voeding toe moet voegen,maar moet even weten of je bij je merk voeding kan.bij veel voedingen kan het wel.
je kan beter je bed verhogen door met boeken de poten te verhogen.let er alleen op dat ze dan naar beneden kunnen zakken.ik heb haar zo laag mogelijk in bed gelegd.in de wagen heb ik wel een deken onder haar matras gelegd.alleen niet in het bed dan krijg je dat wiebelen de matras lig niet stabiel.,maar ik zou effe bureautje bellen.kijk beetje spugen mag soms gaat het snel weer over door voeding aan te passen,maar ik heb er na 5,5 maand nog last van.niet meer die golven en dan is het goed.en als ze gewoon groeien.vaak zeggen als ze vaste voedigen gaan eten dan het dan echt weg gaat dan is die maagklep groot deels dicht.en ze krijgen dikkere voeding,blijft beter liggen op de maag.rechtop voeden,na het drinken om veel mogelijk rechtop houden.
succes
 
hi

mijn zoontje spuugt ook erg veel
johannesbroodpitmeel werkt bij hem erg goed, het is niet helemaal weg maar het kleine beetje dat hij nu nog spuugt is te verwaarlozen
alleen het aantal schepjes heb ik moet aanpassen omdat hij anders krampjes kreeg
ik doe nu 2 schepjes per 180 ml water
succes
 
gewoon nutrilon ar gebruiken,
is iets dikker zodat het makkelijker in de maag blijft zitten, hielp bij mijn zoon perfect
(dat is eigenlijk al de nutrilon gemixt met johannesbroodpitmeel, dit is alleen makkelijker,
En flessen van difrax die de vorm van een banaan hebben helpt al een stuk beter,
probeer het maar!!!
 
mijn dochter is ook een makkelijke spuger. Een beetje nutriton (johannesbroodpitmeel) in elke fles doet wonderen ( 2 schepjes op 150 cc water). in het begin krijgen ze wel wat krampjes en ze kunnen er wat dunnere ontlasting van krijgen.
 
Terug
Bovenaan