Spugen

Hallo,

Kasper is nu 12 weken en 5 dagen en hij spuugt regelmatig. Als hij de fles krijgt drinkt hij deze in 15 minuten leeg en ik laat hem goed boeren. Hij is 5300 gram en krijgt 5 flessen, 4  van 150cc en 5 schepjes  en de  vijfde van  180cc en 6 schepjes. Hij drinkt dus niet te snel en krijgt  ook niet te veel te eten en laat soms van de laatste fles een bodempje staan.

Meestal  laat ik hem tot een uur na de fles een beetje rechtop liggen en verschoon dan pas zijn luier, of hij moet gepoept hebben dan eerder.
Als hij plat ligt en vooral als hij druk wordt of zijn beentjes gaan omhoog dan is het net zo een pompje en gaat hij spugen, zelfs tot uren na zijn flesje.

Op een dag krijgt meneer door het spugen gemiddeld 2  keer een schoon truitje en rompertje aan en spuugdoekjes hebben we in overvloed. Nu wil ik hem, zeker van de winter omdat hij zo druk is en zijn dekentje steeds van zich afschopt, in een slaapzakje laten slapen. Maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik deze elke dag moeten wassen!!

Ik weet dat bij die kleintjes het klepje van de maag nog niet goed sluit en dat dit de oorzaak zal zijn, maar weet iemand tot hoelang dit ongeveer kan duren? Wanneer sluit het klepje de maag wel goed af? Wie herkent dit probleem en hoe vaak en hoeveel  spugen jullie kleintjes?

Barbara & Kasper

hoi barbara,

ik herken je verhaal wel, ons zoontje spuugde ook zoveel maar dit  komt waarschijnlijk    door een koemelkallergie dat zijn ze nu aan het uittesten. ze dachten eerst dat het ook van het klepje kwam. Nu je vraag hoelang dat kan duren voor dat het klepje wel goed werkt, dit kan wel tot een jaar duren voor dat dit goed sluit. ik dacht ook dat dat wel sneller ging stond eigenlijk een beetje verbaasd dat dat nog zo lang is.hoop dat je hier wat aan hebt.

veel succes groetjes sam

Misschien een idee om niet de alle dagen de hele slaapzak te moeten wassen...... speld of plak een slab op de slaapzak..... dan hoef je alleen die slab te verschonen.....

Ik weet niet wanneer het spugen is begonnen, maar mijn oudste is pas na de eerste vaccinatie begonnen met spugen (en dan echt vaak en veel), dit hield pas op na een nosode kuur van de homeopaat..... Ik wist niet dat dit een bijwerking kon zijn, en het CB ontkent het ook, maar wel heel toevallig dat het gelijk na de nosodekuur weer over was....

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan