Spugen

Mijn zoontje van 2 maanden is sinds een week opeens erg aan het spugen. Zowel direct na een voeding als ruim daarna.Hij had hier tot nu toe nooit last van, dus ik vraag me af wat dit kan betekenen. Nu is hij wel een gulzige baby en ik vraag me af of hij misschien gewoon meer drinkt dan hij op kan. Mijn zoontje krijgt flesvoeding. Weet iemand waar spugen een gevolg van kan zijn?

Wat vervelend dat je kindje zo spuugt!!
Ben je misschien overgestapt op andere voeding (merk dan) want dat kan wat problemen geven, of misschien drinkt ie wel te veel.. Hoeveel spuugt hij dan? Heel de voeding eruit of zomaar een "mondje" terug?
Kijk wel uit voor uitdrogingsverschijnselen! als je het niet vertrouwt zou ik even contact opnemen met het CB of de huisarts!

Succes ermee!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi,

Heftig spugen kan door vele oorzaken zijn... de meest voor de hand liggend (en de makkelijkste oplossing) is om eens een bezoekje te brengen aan een osteopaat/manueeltherapeut.
Ik heb het dan niet over mondjes terug maar grote hoeveelheden (golven) en projectielspugen. Als je een intake-gesprek bij 1 van hun aanvraag, kunnen hun je vertellen of het idd opgelost kan worden door therapie of dat je verder moet gaan kijken.
Veel succes!

Groetjes Debby

hoi mijn dochter heeft pcies het zelfde naar veel dingen geprobeerd te hebben nutriton kun je door de voeding doen dat helpt wel maar nu blijkt ze te veel maagzuursapen aan te maken en heeft ze een drankje voor   of hij drinkt te gulzig dat de melk te snel in de maag komt ik zou het aan het cb vragen   wat het zou kunnen zijn maar je kunt nutriton gebruiken dat is een verdikkings melk die zorg dat eten in de maag blijft zitten groetjes carola

Hoi allemaal, bij onze zoon werd pas na 5 maanden ontdekt dat hij een reflux had. Hij spuugde pas toen zijn slokdarm helemaal geïrriteerd was en dat was ook pas na enkele weken. Wij hebben de voeding verdikt, medicijnen tegen maagzuur gekregen en zijn hoofdeind van het bedje omhoog gezet met een paar blokjes. Hierna heeft hij wel nog gespuugt, maar hij had er geen last meer van en het wwas veel minder dan eerst.
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan