spugen

hallo hallo
ik heb al eens geschreven over het probleempje wat ik heb met mijn zoontje van 3en halve maand.Hij spuugt best veel nu ben ik al helemaal over op de friso comfort maar toch,blijft het hetzelfde wie heeft er voor mij een oplossing,want dit is voor hem ook niet fijn denk ik
 
Ik heb geen oplossing voor je, maar mijn dochter spugt ook veel. Bij het cb vertelden ze dat de afsluiting met de maag bij baby's tot een jaar nog niet helemaal volgroeid is. Je kindje heeft dus geen last van het spugen. Het is wel vervelend natuurlijk. Wij hebben dan ook altijd een spuugdoekje of zelfs hydrofiele luiers klaarliggen om het op te vangen, zodat onze kleine meid niet de hele tijd met natte kleertjes rondloopt.
 
Beste Saskia

De kleine van mij is nu bijna 1 jaar en hij spuugt ook nog steeds.
Ik heb ook al zoveel geprobeerd tot ik de voeding opmerkte van nutricia de nutrilon A.R en die ben ik toen gaan gebruiken samen met 2 maatjes nutriton voor nog wat extra te verdikken en dat ging toen stukken beter Yves van mij krijgt nu nog steeds de opvolgmelk daarvan maar dan pap van gemaakt en dat gaat goed.
Aan het spugen kunnen ze verder niet veel doen of het moet al echt medisch zijn bij yves hebben ze een maand geleden een maagonderzoekje gedaan en toen zagen ze dat hij een ontsteking aan zijn slokdarm had en daar heeft hij nu medicatie voor gekregen.
Het gaat nu wel redelijk met hem.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes monique
 
Beste Saskia,

Mijn dochter (nu 7 maanden) heeft ook veel gespuugd. Tot we zijn begonnen met Nutriton (johannesbroodpitmeel), toen was het meteen over. Omdat ze inmiddels ook een paar schepjes rijtebloempap in haar melk krijgt, doen we maar 3 kleine schepjes Nutriton op 180 ml. water. Je kan beter voorzichtig beginnen omdat ook de ontlasting harder wordt.

Succes, Ellen
 
Hoi Saskia,

Onze zoon is nu 8 maanden, hij heeft vanaf het begin zeer veel gespuugd, zelfs met boogjes (in z'n bedje niets maar op de grond een hele plas)
Wij hebben het advies gekregen om inderdaad met comfort te starten, maar ook om het matrasje bij het hoofdje iets hoger te leggen, wij hebben dit gedaan door er een deken in te leggen. Verder kregen wij het advies om naar het eten met onze zoon 15 minuten rechtop te zitten, zodat de voeding goed kan zakken. Het spugen is op deze manier verbeterd maar niet helemaal over, maar wel "normaal". Men heeft in het begin aan een "reflex....." gedacht. Dat is de klep tussen de slokdarm en de maag die niet goed afsluit.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes ermee!
 
allemaal bedankt voor jullie reacties.ja dat advies hadden wij ook al gekregen om zijn bedje hoger te zetten maar bij ons zeiden ze het voeten eind.en het recht op zitten helpt niet tenminste bij ons niet.het is nu wel al iets minder omdat ik zijn voeding dikker gemaakt heb door middel van rijstebloem hij reageert hier goed op dus,voorlopig wachten we het maar weer effe af en anders toch maar weer naar de dokter,maar die weten het zelf ook niet goed die moest de laatse keer ook alles opzoeken in die zei precies want in de folder stond.ik wacht maar effe af maar in iedergeval bedankt voor jullie reactie groetjesssssssssssssss
 
Terug
Bovenaan