spugen

Mijn zoontje van ruim 6 mnd spuugt veel. Nu doe ik joh.broodpitmeel in zijn flessen en dat gaat goed als ik de maximale hoeveelheid doe. Alleen fruithapje komt er vaak uit zelfs na 2 uur nog. Water of een sapje is echt dweilen met de kraan open, komt er na 5 minuten uit. Hij groeit goed heeft natte luiers. CB zegt zijn maagklepje nakijken is niet nodig hij groeit er wel overheen. Herkent iemand dit? gr. karen
 
hoi karen,

ik wordt soms ook moedeloos van het spugen van mijn dochtertje kim van 4 mnd oud. De ene keer spuugt ze nauwelijks na een voeding, de andere keer komt er tot 2 uur nadien nog voeding terug. Ik probeer me er maar niet teveel aan te ergeren, inderdaad groeien ze er overheen en ze heeft er zelf geen last van.

groetjes sandra
 
Hi Sandra,
Ik was toch wat ongerust dus kom net van ziekenhuis af en helemaal onderzocht, alles ok hij groeit goed en heeft natte luiers en zolang dat goed is wordt er niets aan gedaan. Omdat hij niet projectiel braakt hebben ze niet naar maagklepje gekeken.
Dus niets aan de hand, dan ga ik gewoon door met wasjes draaien, haha. Groetjes,
Karen
 
Hoi,

Ik heb ook een spugertje, en kan jullie verzekeren, het wordt inderdaad met de tijd wel beter.
In zijn eerste maanden spoog hij iedere dag wel; met 9 maanden nog maar twee keer per week. Hij is nu 3 jaar en spuugt nog steeds heel erg snel en onverwacht, maar het is nog maar eens per twee weken--meestal als hij erg moe is.
Als hij ziek is komt alles er echter meteen uit--bij het kleinste griepje heeft het geen enkele zin om hem te laten eten.
Ook hebben we geleerd dat we erg voorzichtig moeten zijn met teveel eten: dan komt ook na de maaltijd alles weer naar buiten.
Het went wel en het wordt beter, maar blijf altijd reservekleding meenemen, waar je ook heen gaat.
En wat was het wel een verademing toen we een dochtertje kregen dat alles binnenhield. Soms kon ze na het drinken zo'n keiharde boer laten dat we al op de grond keken waar het braaksel lag, maar nee hoor, helemaal niks. In haar 15 maanden heeft ze minder gespuugd dan hij in zijn eerste week!

Succes,
michelle.
 
Nou ik zal als ik jullie was toch extra laten checken bij huisarts of ziekenhuis. Bij mijn dochter (nu bijna 6 wken) toen zij 1 maand was zijn ze er achter gekomen dat de spier van de maag naar haar darmen niet goed werkte..Dit noemen ze pylorus hypertrofie. Zij dronk zeer goed maar na de voeding of soms een uur later kwam alles er weer uit.Het spugengedrag is zo dat het er vol weer uit komt,dus geen mondtjes spugen... Dus mijn advies laat je kind na kijken,dat kunnen ze doen met een echo.
succes
 
Terug
Bovenaan