spugen

Hallo,

Mijn dochter van 6 maanden heeft de eerte weken na de geboorte flink gespuugd. Dat is op een gegeven moment vanzelf over gegaan. Maar nu is het sinds twee weken weer terug en erger dan ooit. Soms lijkt het erop dat de hele voeding er weer uit komt. Ze spuugt het met vlagen; dus nu een beetje en vijf minuten later weer en dan weer enz.
Ze krijgt nu nutrilon 2 en als bijvoeding alleen nog maar fruit en soms eenliga. Groenten proberen we wel, maar die wil e niet.
Kan ik iets door de voeding doen waardoor ze niet meer spuugt? Of kan ik iets anders doen waardoor het over gaat? Ik wordt er helemaal gek van ,want ik moet haar minstens drie keer per dag omkleden en er gaan heel wat slabbers doorheen.
Ik hoop dat iemand kan helpen....

johannesbroodpitmeel, dat kan je eens proberen dan word de voeding wat dikker en blijft het 9 van de 10 keer wel binnen.

groetjes joyce mama van Mara 6,5 maanden

je kunt ook kant en klare voeding met johannesbroodpitmeel geven. dat is de nutrilon a.r.. mijn dochtertje krijgt deze ook. sommige verzekeringen vergoeden deze voeding ook.

wat ook helpt om door elke voeding een schepje nutriton of nutrix te doen en na de voeding een tijdje rechtop en niet gaan verschonen of spelen anders komt alles er linea recta er weer uit.
straks als je dochter kan zitten en rechtop speelt is het meestal over. Ik merk het nu bij mijn dochter die spuugde vanaf haar geboorte ook veel, en nu met 7 maanden speelt ze meestal zittend en sindsdien spuugt ze amper meer.

Hallo,
Onze zoon van 7 weken krijgt ook nutriton door zijn voeding. Sinds hij dit heeft spuugt hij niet meer. Merk het verschil als hij het niet krijgt. Erg fijn dus. Hij krijgt het eigelijk omdat hij een hongerige baby is. Met nutriton heeft hij meer een "bodem" dus minder honger. Het niet meer spugen is dus een etra pluspunt.
Groetjes

Terug
Bovenaan