spugen

Mijn zoontje is bijna een maand oud.. hij doet het erg goed alleen ik vind dat hij best wel veel en lang spuugt.. Hij krijgt zijn flesje laathem nog minstens een kwartier tot 30 min recht op dat hij kan boeren en dat het eten kan zakken en dannog ongeveer een uur later komt er steeds wat spuug. Het hoort er misschien bij maar het ruikt echt zo zuur dat ik hem daarna echt moet verkleden.. soms is het hel dik en slijmerig en soms is het heel waterig.
heeft er iemand tips? want ik vind het best vervelnd. We laten hem tussen het drinken door ook boeren..
bedankt alvast,
 
Hai, ik gebruik nutriton ddor de fles voeding. Ik vind het niet ideaal want het klontert heel erg. Maar het helpt wel. Wij gebruiken nu een driestanden speen en maken het water van de voeding iets warmer en dat helpt aardig. Wel moet je nog steeds in de gate houden of hij wel echt drinkt en de speen niet verstopt zit.
Het voordeel vindt ik ook dat je nutriton na de borstvoeding als papje kan geven.
 
ik geef ook nutriton erdoorheen.maar je moet effe informeren of het wel kan bij je flesvoeding merk.ik roer met een vork i.m.p klonten.je mag het niet schudden want dan komt er schuim en daar kunnen ze weer last van krijgen.krijgen lucht naar binnen.
ik zou gewoon effe je cb bellen.
als je over gaat naar totaal ander voeding daar moet je kind ook weer aan gaan wennen.dus zou effe bellen.
succes
 
mijn zoontje was opgenomen in het ziekenhuis vanwege met golven spugen ik gebruikte al nutrilon omneo tegen mondjes terug geven maar hij ging meer spugen nu dikken we de voeding in 2 schepjes nutriton op 150cc 20 min na de voeding rechtop houden en het helpt bij ons let wel op zijn ontlasting dat hij geen verstopping krijgt succes. groetjes veroeska en tygo 07-04-04
 
Bij mijn twee oudste kinderen gaf ik nutrilon AR. Ik weet niet of dat er nog is, maar het werkte geweldig. Mijn kinderen spuugden zoveel doordat het klepje tussen de maag en de slokdarm nog slap is. Iets waar heel veel baby's last van hebben, maar vanzelf goed komt. Misschien dat dat bij jouw kindje ook het geval is.
Succes!
Groetjes Esther
 
Ons zoontje had ook een tijdje dat probleem (welliswaar bij borstvoeding). Ik doe hem nu eigenlijk altijd een slabbetje om, scheelt toch heel wat omkleden!
En iets anders dat echter geheel uit den boze is tegenwoordig: ik leg hem toch in het begin even op de buik. Dan kan de lucht er toch vaak nog uitgeboerd worden ipv een spuug. Dat op zijn buik leggen doe ik alleen als ik in de buurt ben en zodra hij slaapt draai ik hem om.
Trucje van mijn moeder, die vroeger juist het advies kreeg de kinderen vooral op de buik te leggen.
 
Terug
Bovenaan