Spugen

Hoi Allemaal,
Ik ben 2 weken geleden bevallen van een hele mooie jongen en hij heeft het tot nu toe goed gedaan met de voeding maar vandaag spuugt hij enorm veel (zijn hele flesje) en blijft hij maar krampjes en honger hebben! Is dit normaal??
Ik geef hem op dit moment meer bijvoeding dan borstvoeding vanwege een borstontsteking!

Groetjes Nina
 
Hoi Nina,

Ik heb er geen ervaring mee, maar een heel flesje uitspugen is volgens mij niet echt normaal.
Overigens is het volgens mij niet verstandig om bij een borstontsteking te gaan bijvoeden, het is juist heel belangrijk dat je borst goed leeggedronken wordt.

Voor vragen over borstvoeding kan ik het borstvoedingsforum aanbevelen:
http://www.network54.com/Forum/89719

Sterkte,

N.
 
Hoi Nina,

Gefeliciteerd met je zoontje!

Het beste is om te proberen om alleen bv te geven. Misschien dat zijn darmpjes en maagje dan wat tot rust komt. Ik weet niet hoe ver je bv is terug gelopen maar als je een borstontsteking hebt aan 1 borst kan je de andere wel gewoon geven. Door dan vaker aan te leggen krijg je meer productie. Hoe minder je aan legt dus meer bijvoed krijg je minder productie.

Vaak lijkt het spugen meer dan het is. Maar hou goed in de gaten of hij na iedere voeding spuugt en of hij wel plast.
Als je twijfelt kan je altijd een dokter bellen.
En aanleggen dat is het beste (als dat kan.)

Succes
 
Terug
Bovenaan