spugen

Hallo, mijn zoontje is nu bijna 11 weken oud en de afgelopen weken is hij steeds meer aan het sugen. Na de fles (krijgt nutramigen op advies van de huisarts) spuugt hij wel een par keer tot een uur na de voeding, soms best veel maar niet met kracht. Ik vind het best eng want snachts doet hij het ook. wat kan ik hier tegen doen, heeft iemand een tip voor mij.
groetjes.
 
Misschien kun je met je huisarts overleggen of je mag overstappen op Friso Comfort. Dat is dikkere voeding tegen spugen en krampjes. Ik gebruik het al 3 1/2 maand (mijn zoontje is 4 maanden). Hij heeft nog nooit gespuugd met die voeding. Met de normale voeding bleef hij maar spugen. Nu geeft hij zelfs bijna nooit meer een mondje terug.
 
Nitrilon 1 + johannesbroodpitmeel kan helpen. Het beste resultaat kreeg ik met nutrilon AR (speciaal tegen spugen). Maar als je huisarts anders aanraad ? Ga eens naar hem terug.
Mijn kindje drinkt te gulzig, een kleinere speen kan dan helpen, maar dan gaat het johannesbroodpitmeel er niet doorheen. Na het eten laten slapen kan helpen, maar bij mij was het zo dat als je ze dan na het slapen oppakte ze alsnog je onder spuugde. Ze spuugde soms over de rand van de box heen !
Je kan de huisarts of het CB vragen of het maagklepje nog niet goed functioneert, hierdoor kan het ook zijn dat je kindje spuugt.
Succes !
 
Terug
Bovenaan