spugen

hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 4wkn spuugt heel veel. Niet alleen gelijk naar de fles, maar soms ook nog wel een uur daarna.
Weten jullie wat ik hier aan kan doen? Zou ik andere voeding moeten proberen speciaal voor kinderen die veel spugen. Ik hoor het graag van jullie

Liefs,
Henriette
 
Hoi
je zou kunnen kijken of je al johannesbroodpitmeel mag gebruiken dat maakt de voeding wat dikker je mengt het bij de fles.

Maar het vele spugen komt vaker voor. Het lijkt meer dan het is dus maak je niet te veel zorgen. Zolang ze aan komt is het goed alleen wat vervelend.

Groetjes
 
Hoi!

Ik gebruik inderdaad ook johannesbroodpitmeel tegen het spugen. Het heet nutriton en maakt de melk dikker! Ik doe eigenlijk maar 1 schepje erdoor en dat is genoeg. Je mag het ook gebruiken als je borstvoeding geeft!
 
Hoi.

Bij ons was en is Friso Comfort de oplossing. Mijn dochter (9maanden) spuugt nog wel, maar veel minder. De voeding moet je wel met kokend water aanmaken, anders werkt het niet.

Groetjes
 
Ik heb mijn onze zoon hetzelfde gehad en moet eigenlijk zeggen dat het spugen pas echt minder werd toen hij ging zitten/staan. Volgens het CB "zakte" daardoor het maagje ??...
 
Nutriton, dat is johannesbroodpitmeel, helpt echt heel goed. de voeding wordt wel dikker dus let erop dat het nog door de speen kan, anders moet je een grotere speen kopen.
Succes!
 
Sandy volgens mij is het het niet het maagje wat zakt maar het maagklepje dat naar benede blijft. Bij de kleintjes is dat nog niet helemaal goed sluitend waardoor de een meer last heeft van spugen en maagzuur of te wel reflux.

Groetjes
 
Mijn zoontje (nu 7 maanden) gaf ook veel melk terug. Wij zijn overgegaan op omneo dat hielp al een stuk en sinds een maand of 2 maken we zijn flessen aan met gekookte spa blauw en dat helpt ook goed. Hij spuugt nu alleen nog een beetje na zijn fles en gelukkig verder niet meer. Nu zei het cb ook tegen ons dat het niet uitmaakte dat hij zoveel terug gaf zolang hij maar goed bleef groeien en er zelf geen last van had.
 
Terug
Bovenaan