spugen

Ik las net het berichtje over spugen en de reactie daarop. Mijn zoontje (1mnd) spuugt sinds een week veel meer. Na bijna elke boer komt er een golf uit en vaak als hij slaapt nog een beetje. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Is er iets mis??? Krijgt hij wel genoeg binnen??? We houden hem na de voeding al minimaal 20 minuten rechtop, maar voor mijn gevoel helpt het niks... Moet ik me zorgen maken? Wat vinden jullie? Groetjes Karen
 
Spugen is vervelend maar kan geen kwaad.
Vaak lijkt het meer dan dat het is.
Gooi maar eens een fles leeg op een spuugdoekje dan zie je dat dat veel meer is dan wat ze spugen. Dus genoeg krijgen ze wel binnen.

Als ze veel spugen dan kan je johannesbroodpilmeel door de voeding doen dan word het iets dikker.

En anders misschien (als hij last heeft van zijn maagje door de griep)wat kleinere porties geven verdeeld over de dag.

Het kan ook zijn dat hij er uit grooit wat te veel is zeg maar vol is vol en vaak komt de rest dan terug.

Groetjes
 
Ons zoontje spuugt ook bijna nooit. Alleen wanneer hij tijdens het drinken in slaap valt. Hetzelfde dus als bij jullie. Ik denk dat hij dan net iets teveel heeft gedronken en dat er simpelweg weer uitgooit. Misschien is zijn zuigbehoefte groter dan zijn honger...
 
Terug
Bovenaan