Spugen

Hallo meiden!

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Onze dochter geeft bijna na elke fles een hoeveelheid melk terug. Het is meer dan een mondje melk. Soms loopt het haar mondje uit, maar soms gebeurt het ook met een golf. Nu heb ik gelezen over Johannesbroodpitmeel dat je dat kan toevoegen aan de fles om de voeding wat in te dikken. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik denk zelf niet dat het reflux is omdat ze verder geen klachten heeft. Maar ik heb wel de indruk dat ze last heeft van het spugen.
Ik deel graag jullie ervaringen hierin.

Groetjes van Elly
 
Hoi Elly,

Wat vervelend dat spugen! Onze zoon had precies hetzelfde, veel spugen, maar ik had de indruk dat hij er niet veel last van had. Ik heb toen verschillende voedingen geprobeert, maar op de Nutrilon AR regageerde hij het beste. In deze voeding zit de johannesbroodpitmeel al door.
Ik zelf had bij hem al snel wel het idee dat het reflux was, maar bij het cb zeiden ze van niet. Tot het moment dat hij ging afvallen. Toen moest hij direct naar de kinderarts, onderzoeken ed. Hij was toen al een half jaar, terwijl ik bij 2 maanden al het idee had dat hij reflux had.
Inmiddels is hij 14 maanden, het gaat al een stuk beter, maar heeft nog steeds medicijnen.
Probeer haar zo min mogelijk plat neer te leggen. Leg bijvoorbeeld een kussen onder haar matrasje, zodat ze in bed ook een beetje schuin ligt.
Hou haar goed in de gaten en geef het aan bij het cb. Als je het echt niet vertrouwt ga dan naar je huisarts.
Succes!

Groetjes Betty
 
hoi elly

onze dochter van nu drie maand had dit ook.
we dachten eerst dat het kwam omdat ze toen (2 maand) erg verkouden was. ook ik heb johannesbroodpitmeel gebruikt maar dit mocht niet baten. ze zat toen op 5 voedingen van 170ml per keer, ik had het idee dat ze de fles ervoor nog niet verteerd had terwijl ze de volgende al kreeg, ze spuugde als ze de volgende fles moest krijgen en dus geen mondje maar ruim een halve voeding.
ik ben toen terug gegaan naar 4 voedingen om de 4 uur, dit werkt nog steeds goed, het spugen is bijna weg, wel eens een mondje maar het mag geen naam hebben.
probeer het eens, ik weet niet hoe oud je kindje is maar, probeer eens een voeding minder.
succes.
 
Hoi Betty en Miertje,

Bedankt voor jullie reaktie.
Ik vind het wel fijn herkenning te vinden in jullie verhaal.
Is Nutrilon AR hetzelfde als Nutrilon Omneo?
Want daar zit ik wel aan te denken om daar eventueel op over te stappen. Want dat is tegen spugen, darmkrampjes en een soepele ontlasting. Ik ga dat straks overleggen met het CB.
Ik heb inderdaad het matrasje wat hoger gelegd, en dat lijkt zeker wat te helpen.
Maar om haar een voeding minder te geven dat is helaas geen optie want ze komt echt om de 3 uur, en soms zelfs om de 2 uur. Ons meisje is vandaag precies 5 weken oud. We geven haar een flesje van 120cc met 2 schepjes Nutrilon standaard en 2 schepjes Nutrilon Forte.
Ik hoop een oplossing te kunnen vinden tegen het spugen.

Groetjes van Elly

 
Beste Elly,

Mijn dochtertje (nu ruim 6 maanden) heeft in de eerste 4 maanden ook veel mondjes (zeg maar gerust hele golven) teruggegeven. Het CB zag het niet als een probleem omdat ze goed groeide. Toch heb ik Johannesbroodpitmeel geprobeerd door haar voeding te doen. Dat at ze niet. Daarna ben ik overgestapt op Nutrilon Omneo. Dat beviel heel goed. Het teruggeven werd veel minder. Toen ze een maand of 4 was stopte het teruggeven helemaal. Verschil tussen Omneo en AR is dat in Omneo geen Johannesbroodpitmeel zit.

Succes!

Groetjes,
Elly
 
Hoi Elly,

Bedankt voor je reaktie.
Ik ben vanmiddag bij het CB geweest en heb het probleem voorgelegd.
Er werd bij mijn dochtertje door de wijkverpleegkundige spruw ontdekt. Ik zag wel dat ze een witte aanslag op haar tongetje had, maar ik dacht dat dit gewoon van de melk was. Maar nu heeft ze nystatine voorgeschreven gekregen van de huisarts. Ze vond dat ze inderdaad wel veel terug gaf van haar voeding omdat ze op het CB ook nog voeding terug gaf terwijl het al bijna 2 uur geleden was dat ze haar flesje had gehad. Ze adviseerde mij om inderdaad Johannesbroodpitmeel (nutriton) te gaan gebruiken met de flesvoeding. Ze advsiseerde om gewoon door te gaan met Nutrilon Standaard omdat de reden van vaker vragen om een flesje binnen de 3 uur, door het regelmatig spugen kan komen. Ze heeft vanmiddag voor het eerst een flesje gehad met Johannesbroodpitmeel gehad, en ( even afkloppen!) tot nu toe heeft ze nog niets terug gegeven van haar flesje. Alleen nu konden we wel weer op zoek naar een goede speen die geschikt is voor deze voeding. Nu maar een 3 standen speen gekocht van Difrax, hopen dat die goed is.

Groetjes van Elly.
 
Terug
Bovenaan