Spugen

Beste moeders,

Ik moet even mijn hart luchten. Wat kan je soms als jongen moeder bezorgd zijn!! De laatste tijd spuugt mijn dochtertje (6 mnd) standaard haar voeding er weer uit. Meestal is dit alleen de ochtendvoeding, maar soms ook wel andere voedingen. Ik maak me daar best zorgen om. Wat kan de oorzaak zijn (warmte misschien)? En hoeveel moet zijn kleintje aan vocht binnen krijgen? Afgelopen weekend heeft ze soms per dag maar 250 cc aan melk binnen gekregen. Wilde gewoon niet meer drinken. Zijn er andere moeders die hier ervaring mee hebben en misschien wel een oplossing?
Bedankt alvast!
Groetjes, Kim
 
Hallo,
Mijn dochtertje spuugde de laatste weken ook vaak. Ze is nu bijna 4.5 maand. Ik ben uiteindelijk vorige week naar de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd naar de kinderarts. Er is nu bloed geprikt en urine opgevangen en krijg hier a.s. donderdag de uitslag van. Maar vanaf dat we bij de kinderarts zijn geweest heeft ze niet meer gespuugd. Dus hopelijk is het maar van tijdelijke aard geweest.
Jou dochtertje is wel wat ouder. Lijkt ze ook een zieke indruk te maken?
Als je het niet vertrouwd zou ik even contact opnemen met de huisarts. Ik heb dat ook gedaan toen ik het niet vertrouwde. Je kunt beter een keer extra gaan.
Succes.
 
Ze maakt totaal geen zieke indruk. Zodra het eruit is begint ze weer te kraaien en is supervrolijk. Dat maakt het ook zo lastig. Ik ben wel naar de huisarts geweest en die zij dat het vanzelf wel over zou gaan en dat ik gewoon moest blijven aanbieden (tja, daar ben je nog niks mee geholpen).
Wanneer krijgen jullie de uitslag?
 
Hoi,

Mijn zoontje is 7 maanden en sinds 2 maanden drinkt hij ineens veel slechter dan voorheen. Hij spuugt vanaf het begin altijd wel wat en daarvoor gebruik ik Johannesbroodpitmeel en dat gaat nu prima. Soms weigert hij zijn flessen helemaal en laatst had hij maar 50cc gedronken op een dag. Ik was ook erg ongerust maar op het CB zeiden ze dat als hij plasluiers houdt en verder vrolijk is dat ik me dan geen zorgen hoef te maken. Ik zit nu op 3 flessen want 4 wilde hij echt niet meer en zelfs die drinkt hij niet helemaal leeg. In fruit en groente zit ook vocht, weet niet of jouw kindje dat al eet.

Sterkte ermee en als je het niet vertrouwd gewoon het CB of de huisarts bellen.

Gr. Kim
 
Hallo,
Inderdaad de plasluiers goed in de gaten houden. Dat vertelde de kinderarts ons ook. Als ze elke keer een natte luier hebben en vrolijk en tevreden zijn, hoef je je geen zorgen te maken.

 
Hoi, Jamey is ook vorige week een goede week ziekgeweest. Veel spugen (met kracht) diarree en slecht drinken en eten. Het "heerst" hier denk ik ik hoor dat veel mensen er last van hadden. Misschien is dat het? Jamey bleef ook supervrolijk maar was wel soms wat lodderig.
Na een week is het beter gegaan. Inderdaad goed plasluiers in de gaten houden en of ze levendig blijft, en of de urine niet donkergeel wordt en lang blijft. ook kan je aan het fontanelletje zien of ze uitdroogt, het is dan wat dieper. Pas goed op want kinderen drogen snel uit.

Succes!
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Terug
Bovenaan