Spugen

Hoi meiden,

Onze dochter is nu 4,5 mnd oud en spuugt nog steeds enorm veel. Ze heeft er zelf geen last van en ze groeit ook goed dus volgens het CB moet ik maar gewoon afwachten totdat het vanzelf over gaat. Nu hebben we al Nutrilon AR geprobeerd maar ook daar blijft ze bij spugen terwijl de ontlasting super hard wordt. We zijn daar na een paar weken maar mee gestopt omdat ze daar veel meer problemen mee had.

Nu is het wel enorm lastig aangezien ze per dag wel zo'n 4 a 5 sets kleding onder spuugt. We werken al niet meer met spuugdoekjes maar met hydrofiel luiers en ik was tegen de klippen op maar het is bijna niet bij te benen. Nu het ook kouder wordt merk ik dat ze ook meer last van haar natte kleertjes krijgt. Ze is al een tijdje verkouden en het gaat niet echt over. Ik probeer wel zo snel mogelijk de natte kleertjes te verwisselen maar zoals gezegd is het niet aan te slepen.

Heeft iemand van jullie nog tips/trucs die ik kan proberen?

Al vast bedankt voor het meedenken.

Groeten Kirs (mama van Sterre 15-06-2006 en Storm 23-12-2004)

hoi,

hier misschien een idee.

mijn dochter is nu 3 maanden en spuugde ook ontzettend veel en tevens had ze last van krampjes. ik liep tegen hetzelfde probleem op als jij bij nutrilon. te harde ontlasting. het werd bij ons dus alleen maar erger.
ik ben nu sinds kort overgestapt op friso comfort. en het werkt perfect. geen problemen meer met spugen en ook niet meer met de ontlasting.
en ze is nu ook een stuk vrolijker.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes jessica

Hoi kirsten,

mijn zoontje, nu 7 maanden spuugde ook erg veel. Zijn ontlasting was ook niet best. Ik ben overgestapt op friso comfort. Bij ons een uitkomst. spugen werd aanzienlijk minder en de ontlasting was weer soepel. Dit kun je dus misschien proberen. het kost even een andere manier van bereiden. Je moet de voeding aanmaken met direkt kokend water anders lost deze niet op, maar daar word je ook handig in.

succes.

groetjes Cindy mama van lars (05 - 04 2006)

Hoi,

Mijn dochtertje spuugde ook zoveel. Ik gebruik ook friso comfort. Ben daar een tijdje mee gestopt omdat het zo lastig oploste. Ik gebruikte toen friso standaard met johanesbroodpitmeel los er in. Nu gebruik ik wel weer friso comfort en lost het opeens wel goed op(?!?) Het helpt wel tegen het spugen. Als ze dan toch spugen is het wat dikker en kan en het ook gewoon wegvegen in plaats van elke keer verschonen. Ik kreeg ook een ander tip: babyflux van VSM. Homeopatische druppeltjes die je voor de voeding geeft. Ik ben er net er begonnen,  dus kan nog er  niet veel over zeggen,  maar het schijnt ook te helpen.

Groetjes,
Linda (moeder van Mirte, nu 6 maanden)

hallo,

ik snap helemaal wat je bedoeld. mijn dochter spuugde zelfs toto de gordijnen toe. echt kei vervelend. ze had er gelukkig geen last van en kwam ook goed aan. wij hadden ook friso comfort,werkte wel iets maar ze bleef toch regelmatig nog spugen. de druppels van vsm heb ik ook gehaald maar ik had het idee dat ze er meer van ging spugen dus daar ben ik vlug genoeg weer mee gestopt. als je kindje dadelijk wat ouder is en echt veel vast voedsel eet word het geleidelijk an minder en gaat het zelfs over. je moet alleen geduld hebben.

succes ermee

groetjes peet mama van manon nu alweer 10mnd

Ik neem aan dat je al Johannesbroodpitmeel hebt geprobeerd? Dit zorgde er bij mijn dochtertje voor dat het niet zo dun er meer uit kwam en niet bij elke boer zeg maar.... Die enorme golven die hier over de bank heen gingen waren toen verleden tijd. Met 4,5 maand kan je ook rijstebloempap geven dacht ik, dat werkt ook prima vond ik.

Succes,

Wasabimammie!

hoi,
je kindje kan een allergie tje hebben voor koemelk.
misschien niet in grote maten maar die voeding wordt niet verdragen op haar maagje.
je kan beter  naar de huisarts gaan  en probeer voeding waar geen koemelk in zit.
dat cb zegt zo vaak dat gaat wel over, bij mij zeiden ze dat ook tot de groei toch wel stopte!
er is een reden waarom je kind spuugt en het zal er heus wel over heen groeien, maar je zit nu met dat probleem en wil nu geholpen worden!
het kan zijn dat het maag klepje niet goed sluit en hier door projectiel braakt.
dus met golven en kracht!

ik ben geen arts maar heb wel veel ervaring met kinderen.
succes

Hi,

Ons zoontje is nu 3,5 maanden en kreeg last van spruw door al t spugen (spuugde ook enorm veel!). De konderarts raadde NUTRITON aan. Paar schepjes door de fles. Vanaf dag 1 spuugde hij helemaal niet meer (hij heeft niet eens meer n slab nodig)! Mijn enige probleem is nu dat hij er erg veel van poept en soms ook dunne poep heeft.. Maar misschien dat dat bij jouw kids niet het geval is. Succes!

Bolbuikie

Terug
Bovenaan