spugen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een dochtertje van 10 weken.
Sinds haar geboorte spuugt ze veel en omdat ze niet bij mij uit de borst wil drinken krijgt ze afgekolfde borstvoeding met nutriton (johannesbroodpitmeel)
Dat gaat goed ze spuugt meestal maar kleine beetjes maar af en toe komt het er aan alle kanten tegelijk uit. Neus en mond.
Op dit moment krijgt ze   6 voedingen van 150 cc. en daar groeit ze op als kool.
Nu heb ik het idee dat ze eigelijk naar 5 voedingen op een dag wil.
Ze slaap namelijk al een poosje de ene nacht 6.5 uur achter elkaardoor en dan weer een of twee nachte dat ze op alle tijden kan komen tussen half twee (3uur) en 5 uur(6.5 uur)
MIjn probleem is dus eigelijk dat  ze de ene nacht geod doorslaapt waardorr ze die   dag een voeding minder krijgt. ze die dan in de dagen erna te lijkt te willen inhalen.
Ik probeer sinds een paar dagen af en toe 160 cc te geven maar meestal spuugt ze daarna weer veel uit.
En als ik de veodingen wat korter op elkaar wil geven drinkt ze de fles niet leeg.
Heeft iemand een idee hoe ik haar grotere voedingen kan geven?

hoi, mijn zoontje is nu 9 weken, en ik gaf ook 6 voedingen van 150 cc en had het idee dat ie meer nodig had, omdat hij steeds sneller honger kreeg.
Ben toen over gegaan op 5 voedingen van 200 cc en hij doet het daar super op.
Als tip kan ik je geven, probeer op dezelfde tijden te voeden, ze hebben een biologische klok, dus dan zit je veel sneller in een ritme.
En probeer er overdag 4 á a 1/2 uur tussen te laten zodat je's avonds rond 10 uur de laatste fles geeft dan gaan ze veel sneller de nacht door slapen.
Probeer ook als je denkt dat ze de fles niet helemaal opdrinkt tussen door ff een boertje te laten, vaak lucht dat op en geeft dat plek voor de rest.
succes, groetjes michelle

hey,

ik lees hier op het forum vaak "jaloers" de berichtjes over de voedingen en het doorslapen... Mijn dochtertje is nu 4 maanden en kwam tot een paar dagen geleden om de 2,5 / 3u! (ook 's nachts hoor :S) en door slapen... ze krijgt bv maar ook uit de fles (afgekolft)drinkt ze de ene keer 80 of 100,  soms 130 en vaak niet meer...

Het is erg zwaar en ik heb al een hoop door moeten maken met r (huilen.. koemelk allergie, ziekenhuis voor het huilen, osteopaat etc) en ik had me er bij neergelegd en ik dacht.. het komt vanzelf wel... en ja ik geloof dat ze het doorkrijgt nu. Afgelopen zondag zowaar bij oma bijna 2x 180cc gedronken (wist niet wat ik hoorde) en slapen ineens... soms 3 uur ertussen vanacht gewoon 6u!!! wat een luxe ;)

Ik heb ook vanalles geprobeerd om een vast schema aan te houden.. maar dat ging vaak niet omdat ze zo onregelmatige hoevelheden  dronk.. Ik denk dat je al best trots mag zijn op dat schema wat jou kindje heeft met 10 weken (jaloers!! ;) ) Je kan ze natuurlijk sturen en t idd proberen met een extra boertje, maar die ukjes geven ook vanzelf wel aan wat ze willen..
Misschien heeft iemand anders nog een mooie tip voor je en ik hoop dat het lukt, maar anders komt het vanzelf wel denk ik, gewoon even geduld!

succes grtjs Evelien

Oja en nog wat anders... mijn dochtertje krijgt losec en moltilium voor reflux.. (ook de nutriton door de fles) Het  kwam  bij haar niet uit de test (reflux) maar ze gaven toch de medicijnen, ivm met dat huilen  
Als jou kindje nog steeds spuugt en misschien relfux heeft, dan helpt alleen de nutriton niet  en zou je eens kunnen informeren bij je huisarts...

nou doegie!!

Hallo,

Heb reflux even opgezocht op het internet. Denk niet dat het dat is.
Gebeurt eigelijk zelden dat ze lange tijd na haar voeding nog wet teruggeeft en haar spuug is volgens mij ook niet zuur.
verder huilt ze ook niet veel.
Ik denk dat ze veel spuugt omdat ze klein was toen ze werd geboren 2510 gram. En haar maagje het gewoon niet aankon.
De hoeveelheden die ze gewoonlijk spuugt vallen wel mee. Alleen als ze te gulzig spuugt ze weleens alles onder.
Halverwege een boertje doe ik eigelijk  al vanaf het begin ze eet graag in 2 of 3 gangen
En de hoeveelheden nutriton die ze door de voeding krijgt vallen ook wel mee een schepje per 50 cc.
HEt is meer gewoon dat ze 's nachts al meer wil doorslapen dan haar maag overdag aan voeding kan verwerken

hai hai

ik heb zelf een refluxbaby van bijna 4 mnd en hij krijgt dus ook nutriton in zn voeding en zit nu op 5 voedingen per dag ook 160 cc nu is mijn vraag aan jou hoevell scheppen nutriton doe je erin ik doe er nu 4 scheppen in en dat gaat prima soms nog een klein mondje trug maar das normaal

hoop dat je dr wat aan hebt
grtz chantal

Heey,

Mijn kleine meid is inmiddels 7 maanden en spuugt ook altijd wel wat.
Nu gaf ik haar altijd nutrilon AR en dat ging prima totdat ze bijvoeding erbij krijgt.
Ze spuugt weer meer en gooi overal jbpm bij, ook bij de AR..

Nu wil ik overgaan op similac en daar jbpm bij toevoegen, (is stuk goedkoper).
Wat voor voeding geven jullie aan de kindjes die spugen???

groetjes simone

Terug
Bovenaan