spugen

Hoi Meiden,

Mijn zoontje van 5 weken is steeds wel wat spugerig geweest, steeds mondjes spugen zeg, maar, geen grote hoeveelheden. Het ging een tijdje beter, maar de laatste dagen gebeurt het weer zo vaak... Ook 3 uur na de fles, 5 of 6 keer per fles doet ie t wel. Ik vraag me af hoe dit kan en of het kwaad kan. (druk aan t smeren, want nekje heeft last van t zuur, begint beetje te smetten)

Hij weegt nu ongeveer 4250 gram en krijgt 6 flessen van 120 cc water, dus 135 cc ongeveer. Deze drinkt hij altijd leeg. (half gewone voeding en half voor hongerige baby's) en hij zit al ruim een week op deze hoeveelheid.

Tussen door laat ik hem altijd boeren en nadien laat ik hem lang rechtop zitten...

Zou ik wat minder voeding moeten proberen? Of tussen door langer stoppen? Ik vind het met name eng als ie in zijn bedje ligt (ingebakerd) omdat ik dan bang ben dat ie t niet goed wegkrijgt, soms loopt het zijn neusje uit, of zit zijn neusje helemaal verstopt door de ingedroogde voeding.

Hoop dat jullie goede tips hebben...

grtjs Mickey

Hoi hoi,

Hier ook een spugende baby! Zielig he als je het omhoog hoort komen en ze het weer doorslikken! Wij zijn er zelfs mee bij de huisarts geweest en zolang ze er geen last van hebben is het niet erg zegt ie. (bij ons mannetje dan)

We voegen nu johannesbroodpitmeel van nutrilon toe aan de voeding, gebruiken een b-free fles, Das een fles met zo'n rietje erin tegen overtallig lucht, en we hebben het hoofdeind van het bedje iets omhoog gezet zodat het niet zo makkelijk zijn maagje uitloopt.

Verder vooral veel spugdoeken in huis en lekker vaak wassen! hihi.

Succes ermee groetjes liff

Hoi Hoi,

Jaa zo zielig idd... Maar helpt de johannesbroodpitmeel jullie zoontje goed? Ik heb dat wel eens vaker gehoord, maar hoor altijd hele wisselende resultaten.

Ik ga de eerste 2 flessen dadelijk maar iets minder voeding geven (hihi en dan mar hopen dat ie niet meteen weer honger heeft..) om iig uit te sluiten dat ie misschien te veel krijgt. Bedje heb ik idd ook wat scheef gezet en gebruik maar hydrofiele doeken als spuugdoek  .... dan spuugt ie er niet zo snel naast.

vind het wel lastig hoor, maak me zo snel zorgen...

grtjs  

Ja bij ons helpt het wel ja. Doet wel iets langer over de fles maar dat geeft niet. Ik geef ook nog een paar voedingen borst dan is het wel lastiger. Geef er wat voor en na maar lijkt niet te mengen met moedermelk. Je kan het altijd proberen. Is verder een natuurlijk product dus kan echt geen kwaad. Als het niet werkt stop je gewoon weer. Hij spuugt wel een stuk minder en als ie toch spuugt is het dik. Dan verslikt hij zich er niet in.

Succes.

Mijn zoontje spuugde ook best veel, maar leek er zelf geen last van te hebben (geen huilen, krampjes e.d. Groeide goed). Het werd een stuk beter toen we een andere fles/speen gingen gebruiken, waarbij hij er 15-20 minuten over deed en minder lucht hapte en knoeide. Hoe sneller de fles leeg, hoe meer spugen.
(ik weet niet hoe lang je kindje er over doet?)

Naarmate hij ouder werd, werd het langzaam iets minder, totdat hij kon omrollen op zijn buikje. Pff, toen kwamen er weer (door druk op zijn buik) 5-8 mondjes terug per voeding en dan op het boxkleed, op vloer etc. Toen zijn we nutriton/johannesbroodpitmeel gaan gebruiken en dat maakte echt verschil! Dan was het hoogstens nog 1 keer per voeding en vaak helemaal niet.

Mijn dochtertje (4 wkn oud) spuugt nu ook weer 3-5 keer per voeding, maar dit keer is borstvoeding. Het heeft volgens mij vooral te maken met het maagklepje dat niet goed sluit bij babies en daar groeien ze overheen.

Dus hier ook goede ervaringen met nutriton, zeker het proberen waard.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan