Hoi Anita,
Ik geef ook borstvoeding en mijn dochtertje heeft ook erg last gehad van spugen van toen ze ongeveer 3 weken oud was tot ze ongeveer 8 weken oud was. Haar hele maaginhoud kwam er na de voeding in golven weer uit (projectielspugen). Ze zat er dan zelf helemaal onder en ik ook. En vervolgens kon ik weer overnieuw beginnen met de voeding, want haar maagje was immers leeg dus ze had honger.
Volgens de kinderarts bij het consultatiebureau kon dat heel goed komen doordat ze verkouden was. Het slijm zit dan in de weg. Tip van haar was om vlak voor de voedingen een zoutwater neusspray in haar neusje te doen (Otrivin baby bijvoorbeeld). Het slijm lost dan op/loopt weg of ze niest haar neusje even lekker schoon. Daarna gelijk lekker voeden, zodat ze niet zo'n last heeft van de vieze zoute smaak.
Daarnaast ben ik mijn dochter wat meer rechtop gaan voeden, dus zittend op schoot i.p.v. horizontaal tegen mij aan. En verder even lekker laten uitbuiken op schoot en haar rustig laten zitten i.p.v. direct de andere borst aanbieden.
Op internet had ik al gelezen dat het spugen vaak na een aantal maanden wel overgaat. Bij mijn dochtertje is het inderdaad nu over (ze is 16 weken oud nu). Hoewel ze vanochtend nog even lekker haar maaginhoud eruit gegooid heeft (verkouden of een last van een luchtbelletje?).
Check het in i.i.g. even bij het consultatiebureau. Daar zullen ze vooral kijken of jouw kindje goed groeit. Is dat het geval, dan is er in hun ogen vast geen reden tot ongerustheid. Dat was bij mijn dochter i.i.g. wel zo, dus kans ik groot dat haar buikje na de voedingen misschien ook wel te vol zat

.
Groeit je kindje niet goed, dan krijgt het dus geen voeding binnen en kan er iets mis zijn met de slokdarm. In dat geval zou je kindje ook de hele dag moeten huilen van de honger en moe en hangerig moeten zijn.