spugen

Mijn zoontje van 8 weken spuugd erg veel.
Ik geef borstvoeding en na 1 kant golft hij het er gewoon uit. Daarna heeft hij nog wel honger en wil hij de andere kant hebben.
Wat kan ik tegen het spugen doen?? Ik heb al johannes broodpitmeel gebruikt, maar dan spuugd ie net zo dus dat helpt ook niet.
 
Hoi,

Bij mij lukte bv niet en was helaas snel genoodzaakt over te stappen op fles. Maar na veel proberen hadden we wel een goed merk dat hielp bij reflux (veel spugen)
Maar veel spugen kan ook te maken hebben met koemelkallergie, dus als ik jou was zou ik even contact opnemen met de ha.

Liefs Reneke
 
quote: Anita Clement schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2009 15:37:27'));

Mijn zoontje van 8 weken spuugd erg veel.
Ik geef borstvoeding en na 1 kant golft hij het er gewoon uit. Daarna heeft hij nog wel honger en wil hij de andere kant hebben.
Wat kan ik tegen het spugen doen?? Ik heb al johannes broodpitmeel gebruikt, maar dan spuugd ie net zo dus dat helpt ook niet.




Bel eens met een vrijwilliger van VBN of LLL of neem contact op met een lactatiekundige. Zulk spugen KAN door reflux komen, maar het kan ook te maken hebben met een sterke melkstroom of erg veel melk.
 
Hoi Anita,

Ik geef ook borstvoeding en mijn dochtertje heeft ook erg last gehad van spugen van toen ze  ongeveer 3 weken oud was  tot ze  ongeveer  8  weken oud was. Haar hele maaginhoud kwam er na de voeding in golven weer  uit (projectielspugen).  Ze  zat er  dan zelf helemaal onder en ik ook. En vervolgens kon ik weer  overnieuw beginnen met de voeding, want haar maagje was immers leeg dus ze had honger.  

Volgens de kinderarts bij het consultatiebureau  kon dat heel goed komen doordat ze verkouden was. Het slijm zit dan in de weg. Tip van haar was om vlak voor de voedingen een zoutwater neusspray in haar neusje te  doen (Otrivin baby bijvoorbeeld). Het slijm lost dan op/loopt weg of ze niest haar neusje even lekker schoon. Daarna gelijk lekker  voeden, zodat ze niet zo'n last heeft van de vieze zoute smaak.

Daarnaast ben ik mijn dochter wat meer rechtop gaan voeden, dus zittend op schoot i.p.v. horizontaal tegen mij aan. En verder even lekker laten uitbuiken op schoot en haar rustig laten zitten i.p.v. direct de andere borst aanbieden.

Op internet had ik al gelezen dat het spugen vaak na een aantal maanden wel overgaat. Bij mijn dochtertje is het inderdaad nu over (ze is 16 weken oud nu). Hoewel ze vanochtend nog even lekker haar maaginhoud eruit gegooid heeft (verkouden of een last van een luchtbelletje?).

Check het in i.i.g. even bij het consultatiebureau. Daar zullen ze vooral kijken of jouw kindje goed groeit. Is dat het geval, dan is er in hun ogen vast geen reden tot ongerustheid. Dat was bij mijn dochter i.i.g. wel  zo, dus kans ik groot dat  haar buikje na de voedingen  misschien ook wel te vol zat :).

Groeit je kindje niet goed, dan krijgt het dus geen voeding binnen en kan er iets mis zijn met de slokdarm. In dat geval zou je kindje ook de hele dag moeten huilen van de honger en moe en hangerig moeten zijn.
 
Hoi,

Mijn zoontje van 5 weken spuugd ook zoveel, idd na de 1e borst loopt hij echt over( letterlijk )!
Hij blijft tot 2 uur na de bv spugen, niet altijd projectiel. Ik bied hem maar 1 borst per keer aan, hij groeit erg goed, dus dat is geen probleem.
Hij boert goed, maar wat is nu beter, na de bv even laten liggen of gelijk omhoog om te boeren??

Ik heb alles al geprobeerd, maar niks lijkt t ehelpen, ook heeft hij veel last van darmkrampjes!

Gr.
 
Terug
Bovenaan