spugen

Mijn zoontje Kevin spuugt erg veel. ik mag wel drie keer per dag een schoon shirt bij hem aantrekken en ook spuugdoekjes pakken.

Hij komt wel goed aan, maar het is erg veel wasse elke keer.

Hij is 5.5 maand en krijgt ook  een fruithapje en avondeten, maar dat blijft er wel in.

Ik weet niet wat ik ermee aanmoet en ik maak me een beetje zorgen. Ze zeggen op het CB dat het niet ernstig is zolang hij maar aan blijft komen.  
 
Ik weet niet of je zoontje dit altijd al deed....
Als hij altijd al spuugde heb ik wel een tip, zoniet vind ik het wel vreemd en zou ik als je ongerust blijft gewoon even naar de huisarts gaan.
Mijn zoontje spuugt ook niet bij zijn groente- of fruithapje en wel bij de flevoeding. Ik voeg Johannebroodpitmeel (=tegen spugen) toe aan zijn voeding en dat helpt fantastisch.
Johannesbroodpitmeel is gewoon te koop bij de drogist.
Succes, Megin
 
Hallo,

Mijn zoontje heeft ook altijd erg veel gespuugd, en mij werd altijd gezegd dat dat vanzelf een keertje over zou gaan. Ik geloofde er niet hard in, ik werd er gek van. Maar... hij is nu ruim acht maanden, eet wat meer vast voedsel (zoals brood) en drinkt minder melk, hij kruipt en speelt goed op zijn buik en wat denk je... Het spugen wordt al heeeeel erg veel minder! Af en toe komt er nog wel eens een straaltje uit maar het is niet meer te vergelijken met wat hij eerst deed!

Dus: zolang hij goed aan blijft komen is er echt niets aan de hand. Behalve dan dat het voor jou erg lastig is. Maar het gaat over. Als hij straks wat meer rechtop kan zitten, kruipen en zelfs staan, werkt de zwaartekracht mee. Ook de andere voeding zoals brood zal helpen. Tot die tijd: Nutriton (johannesbroodpitmeel) in zijn melk, groente en fruit doen en dat zal ook al wel schelen...

En voor jou: heel veel succes!
Groetjes Delena
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu ruim 15 maanden. Vanaf zijn geboorte heeft hij (echt) heel veel gespuugd. Hij kwam wel altijd heel goed aan en had zelf totaal geen last van het spugen. Hij spuugde alsof dat er gewoon bij hoorde.., onder het spelen, als hij sliep, in de wandelwagen..etc.   Het is vooral heel onhandig voor de ouders, je moet je kindje steeds verschonen en zelf heel goed opletten wat voor kleren je draagt.  Ik heb me ook vaak  afgevraagd of er misschien iets mis zou zijn met zijn reflux. Maar omdat hij  ook goed aankwam en er zelf geen last van had, ben ik verder niet naar de huisarts gegaan.  Ook toen  hij vast voedsel kreeg, bleef hij spugen. Na  zijn 1e verjaardag was het ineens over.  En hoe snel je er dan weer aan gewend bent dat hij niet spuugt...heerlijk gewoon. Het heeft gewoon even tijd nodig gehad. Let vooral op hoe je kindje zich erbij voelt, dat is het belangrijkste lijkt me.
groet  Judith, moeder  van Wout (15 maanden)
 
Spugen komt mij ook heel bekend voor! Ik gebruik ook johannesbroodpitmeel maar of het nou zo goed werkt???? Thijs is nu 4,5 maanden en heeft altijd gespuugd. Ook moet ik vaak zijn kleren verwisselen op een dag. We gaan er inderdaad maar vanuit dat het tzt overgaat.
 
Dat Johannesbroodpitmeel-spul hielp bij mijn zoontje ook niks hoor! Ik heb er 2 pakken van geprobeerd en toen ben ik er maar mee gestopt want hij spuugde gewoon nog hetzelfde. Misschien vaker slabbertjes gebruiken? Dat scheelt weer een wasje...
 
dit klinkt mij zo bekand allemaal,mijn dochtertje Caitlin ( morgen 6 maand )
spuugt ook al vanaf de geboorte...Nutriton werkt niet,huisarts en kinderarts geweest en ik heb nu Zantac drank gehad voor het maagzuur...Door het spugen krijgen ze daar last van en ik doe ipv Nutriton nu Nutrix in de flessen en deze 2 werken super...
Ze spuugt nog wel eens of een mondje terug maar niet meer zo vaak als voor heen.
En idd, mijn meid heeft altijd een slabbertje aan...Scheelt heel veel was..

Succes

Els
 
Ik heb bij mijn oudste dochtertje ook zolang getobd met het spugen, ze had eigenlijk continue een slab om. Bij het cb zeiden ze ook dat ik me geen zorgen moest maken zolang ze maar aankwam. Op een gegeven moment zijn wij overgegaan op Friso Comfort. Hier zit het johannesbrood pitmeel al in verwerkt. Wij hadden dit ook los geprobeerd maar het werd echt cement. Nou ik kan je vertellen dat door deze voeding een wereld voor ons openging Esmée spuugde niet meer en na al die maanden tobben zeiden ze op het cb ja dat horen we wel vaker met Friso comfort. Bedankt had dat eerder gezegd @@@### !!!

Het werkt trouwens ook goed tegen de darmkrampjes.

Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen.
 
Terug
Bovenaan