spugen

Hi allemaal,

ik zal me even voorstellen, ik ben sandra en 15 augustus moeder geworden van Wesley. Hij dronk in het begin helemaal niet goed uit de fles, en had echt opstart problemen..maar nu hij eindelijk snapt wat hij er mee moet doen, is hij weer veel te gulzig!! wat gebeurt er, hij spuugt alles weer uit, tijdens de voeding, maar ook nog een uur later als hij lekker ligt te slapen..
terwijl hij wel gewoon een flinke boer heeft gelaten?

weet iemand hoe dit komt? of eventueel te voorkomen, ik vind het gewoon zielig, en moeilijk om hem dan in zijn bedje te leggen, bang dat ik hem niet hoor.

ik gebruik avent flessen.

liefs san

hai meid,

ik ken de opstart problemen. Jr kreeg er eerst nog geen 5 cc in!!! op een gegeven ogenblik werdt hij schuin gelegt. toen ging het al wat beter. ( gelukkig )

nu heb ik de dodi 1,2,3 speen en dat gaat echt super. je kan hem heel rustig laten drinken ( 1 ) tot heel snel ( 3 )

misschien een tip voor je??? het kost wel wat maar het gaat helemaal super!!!!

succes!!

groetjes jantine

Hoi,

Dank je voor de tip, alleen ik heb ook al van avent de 1,2,3 speen gekocht, en zelfs op stand 1 zuigt hij nog alsof zijn leven ervan af hangt!!!
gelukkig komt morgen ook de wijkverpleegkundige, misschien heeft die nog tips, haha vroeg ik eerst tips aan haar, hoe laat ik hem drinken, nu wil ik tips weten, hoe laat ik hem minder snel drinken...

ik las hier verder op ook al een topic, over spugen dat het hielp om hem langer rechtop te houden, maar als het ook nog gebeurt een uur nadat hij slaapt, is het onmogelijk..

liefs san

ja klopt idd de actieve houding om te laten drinken. die hebben wij in het zkh geleerd. echt super. zijn maagje verwerkt het veel beter dan. en dat is natuurlijk weer mooi want dan spuugt tie niet  althans wel minder.

vraag maar om de actieve drink houding. en al valt tie in slaap tijdens het drinken dan komt tie later wel weer. Bij Jr is het zelfs zo erg dat als tie liggend drinkt amper wat binnen houd en met 2 uur alweer komt.

heeft hij de actieve houding dan komt hij 3 a 4 uur later

nou suc6 meid ik lees morgen het verhaal wel.

hoi hoi

onze kleine yara dronk vanaf het moment dat ze haar eerste flesje in haar mondje kreeg (net nadat ze geboren was) al erg snel.. met als gevolg dat inderdaad aardig wat eruit gooide..   we hebben op aanraden van de kraamverzorgster en de verloskundige een difraxfles gekocht, die kan je aandraaien zodat er minder lucht in zit en ze er dan dus meer moeite voor moet doen.. nu gaat het een stuk beter, ze is nu 3 weken en spugen doet ze nu alleen nog na de ochtend voeding..(hoe dit komt is me nog een raadsel)

misschien ook iets voor jullie?!

groetjes jose en yara

HI, bedankt voor alle reacties,

morgen komt de wijkverpleegkundige, en dan zal ik het eens voorleggen aan haar, kijken wat zei erover zegt..
na zijn voeding is hij altijd zo moe, dan wil hij slapen, dan kan ik hem toch niet in zijn wippertje zetten..?

vanmiddag lag hij ook al een uurtje bij mij op mijn buik te slapen, en toen was ie wakker en ineens..kwam het er weer uit..
heel apart..

mmm een difraxfles is dat die met die kromming??? zo`n vage vorm...daar kunnen ze toch weinig lucht mee zuigen?

Liefs san

hoi hoi

ja de difrax fles is inderdaad met die vreemde kromming.. zodat er minder lucht mee gaat ook dat ja.. ik moet zeggen dat wij niet anders meer willen voor Yara.

toen de wijkverpleegkundige hier was afgelopen woensdag gaf ze aan dat we haar ook scheef weg kunnen leggen..dit door bv de goudegids onder het boxkleed te leggen.

nouja.. zou het als ik jou was inderdaad gewoon navragen! succes en ben benieuwd wat ze jou aan raden.

groetjes jose en Yara

Hallo,

Jamie doet precies hetzelfde. Hij kan binnen 5 minuten 100 cc wegdrinken. Wat mij werd aangeraden is tussendoor een boertje laten en minimaal 15 minuten rechtop houden na de fles. Dit helpt wel wat, maar spugen doet hij nog wel. Maandag komen ze hier van het cb en dan zouden ze even gaan kijken wat het beste is voor hem. Ook omdat hij zoveel voeding wil hebben. Eigenlijk krijgt hij al wat teveel. Maar als hij dit niet krijgt blijft hij huilen van de honger.

Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan