spugen........

Hoi meiden,

Mijn zoontje (nu 6 weken) begint steeds meer klachten te ontwikkelen van spugen, mondjes terug en maagzuur. Ben al bij de dokter geweest en die zegt dat ik het nog ff moet aankijken en over 2 weken terug moet komen, Ik gebruik al de Omneo voeding en heb ook Johannespitmeel gebruikt. Hier ben ik mee gestopt aangezien er in Omneo al een verdikkingsmiddel zit. Helaas helpt eigenlijk niets. Marten is vaak onrustig, spuugt echt in boogjes en geeft erg veel mondjes terug. Het vervelende is dt ik het idee heb dat het elke dag eigenlijk wat erger wordt. Kan uiteraard terug naar de dokter en om een verwijzing vragen en om medicijnen. Maar misschien is er onder jullie iemand met een gouden tip????
Bedjes en dergelijk hebben we al, maxicosi truc ook al, rechtop houden met voeden en er veeeeeel tijd voor uit trekken ook al..........

Soms is het ook erg wisselend, in dde nacht kan ik hem vaak na een kwartier na het voeden weer terug leggen en dan slaapt hij gewoon verder, soms ligt hij nog een uur lang te boeren, hikken, slikken, duwen, mondjes terug geven...........

Korrtom: Help! Wie heeft er ook ervaring mee en wat deden jullie?

Groetjes van Misja, mama van Thijmen(bijna 3) en Marten ( 6 weken)

Hoi Misja,

ik herken Borus aardig in je verhaal. Hij is morgen 8 wk, maar ging zo'n 2-3 weken terug ook steeds meer spugen, zuur opgeven. Ook ging hij veel meer huilen en onrustig slapen. Ik moest hem ook altijd lang omhoog houden, maar zelfs dat hielp eigenlijk niet meer. Afgelopen dinsdag ben ik  bij de osteopaat geweest en daar bleek z'n middenrif vast te zitten. Dit heeft hij losgemaakt en sinds dinsdag heeft Borus niet meer gespuugd. Hij is weer heerlijk rustig geworden. Als ik nu aan z'n buikje voel is dat ontspannen en soepel terwijl het eerst boller en stevig/hard aanvoelde. Ool gaat het poepen naar mijn idee beter, want hij heeft al 2x een poepluier gehad terwijl dit voorheen 1x per 3 dagen was. Hopelijk blijft dat zo.
Ik zou dus zeggen maak een afspraak bij een osteopaat (je hebt geen verwijzing nodig), want die hebben echt gouden handjes. Zo'n behandeling doet geen pijn, het werkt juist ontspannend. Borus heeft al die tijd heerlijk doorgeslapen. Naast het middenrif heeft hij ook nog een schedelbotje losgemaakt, omdat zijn hoofdje iets scheef stond.
Succes!

josie

Hoi Misja !

Misschien heeft hij koemelkallergie ?

Zijn klachten klinken mij nl. bekend in de oren.

Volgens onze huisarts was er destijds met Stijn ook niets aan de hand, maar ondertussen zaten wij wel met een kind dat elke voeding alles onderspuugde - zelfs met bloed erbij en ook soms pas uren nadat hij al eten had gehad.

Ik ben toen zelf Pepti gaan geven en na 2 dagen was het helemaal over.
Hij heeft daarna ook nooit meer gespuugd.

Bij Thomas ging het dezelfde kant op - hoewel wel in mindere mate - dus die  heb ik ook op de Pepti gezet.
En ook hier is het helemaal over.

Ik heb dit destijds gewoon zelf gedaan, want zoals gezegd de huisarts en het consulatieburo deden geen f***ker !

Ook een bezoekje aan de osteopaat kan nooit kwaad.

Die twee van mij zijn er ook geweest - Stijn omdat hij de eerste maandenalles bij elkaar krijste als hij wakker was - ook toen hij niet meer spuugde - en na deze ervaring hebben we Thomas ook een keertje laten "checken".

Het is helemaal niet eng of raar en de kindjes genieten er echt van.

Groetjes.

Jolanda

Borus zit al vanaf zijn geboorte aan de Pepti, omdat mijn oudste ook een koemelkallegie had, ben ik daar maar meteen mee begonnen. Ik had zeker de eerste weken geen zin in een huilbaby, je hebt het al druk genoeg. Hij reageert hier nog steeds goed op.

Hoi,

Ik herken er veel van. ons zoontje ging vanaf week 4 spugen. het begon met een klein beetje en het werd steeds erger tot het op een gegeven moment (na twee weken tobben) een boog van een meter werd. Hij was ook erg onrustig. volgens de dokter boerde hij niet goed dus moest ik dat maar wat beter laten doen...(net alsof ik dat niet probeerde). ook omneo geprobeerd en johannes broodpit meel en friso voeding maar het leek nog erger te worden. toen was ik ten einde raad en ben naar de dokter gegaan voor een verwijzing. Die kreeg ik gelukkig gelijk! de volgende ochtend zaten we in het ziekenhuis en werd er een echo gemaakt van zijn maagje. Het bleek een verdikte spier onder zijn maagje te zijn waardoor zijn voeding er niet (goed) via de onderkant uit kon en daardoor telkens weer naar boven kwam, tot aan zijn volgende voeding spuugde hij gewoon melk, terwijl ik dacht dat moet nu toch onderhand wel weg zijn uit zn maag. Die spier schijnt 1 op de 400 baby's voor te komen en meestal bij (eerstgeboren)jongens. Het was voor ons een hele opluchting dat er iets aan ging gebeuren, want zo was het ook niks. Het is een hele kleine operatie die hij gehad heeft. een soort kijk operatie. ze maken een klein sneetje boven zijn navel (waar je nu al bijna niks meer van ziet) en dan een soort sneetje in dat spiertje zodat die gaat ontspannen en er weer een opening aan de onderkant komt en zn voeding weer weg kan lopen...Nu gaat het super met hem. hij was 6 weken toen hij opgenomen werd en nu is hij 15 weken en hij groeit ontzettend goed. ik weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook zo is, maar ik zou niet te lang wachten met een verwijzing te vragen. als het niet zo is kan je altijd nog andere voedingen gaan proberen maar als het wel zo is dan heeft andere voeding proberen helemaal geen zin. bij ons staan er ook 3 soorten in de kast...Heel veel sterkte ermee. ik weet wat het is zucht.

liefs Dolfy moeder van nathan (15 weken)

Terug
Bovenaan