spugen

A

Anoniem

Guest
hoi,

Mijn dochtertje van 5 maanden spuugt echt bij elke voeding echt veel, maar ze groeit goed volgens mij. Moet ik nu andere voeding geven, zoals Friso Comfort? Ik las op de site van Friso j e dat anders moet klaarmaken, je moet het mengen als het net gekookt is, minimaal 75 graden. Dat lijkt me zo’n gedoe, heeft iemand hier ervaring mee en welke speen moet je dan hebben. Ik heb nu Avent nr 1.

Bedankt alvast!

Groetjes,
Petra

Hoi petra,

Ik heb geen ervaring met flesvoeding want ik geef borstvoeding. Maar mijn zoontje van 5,5 maand spuugt ook nog vaak en veel. Ik weet niet zo goed of dat nog normaal is met deze leeftijd. Ik ga het over 2 weken even aankaarten op het cb (tenminste, mijn man laten aankaarten, want die doet de cb bezoekjes).

Dus sorry , geen tips, wel herkenning.

wat is echt veel spugen?

Mijn zoontje gooit er soms hele stralen uit, nu nog met bijna 7 maanden. Gelukkig ook een keer toen hij met papa bij het cb was zodat ze het met eigen ogen konden zien. En daar waren ze "not impressed". Behoorlijk veel spugen was vrij normaal.

Zo lang je kindje goed drinkt, goed groeit, tevreden is, voldoende natte luiers heeft etc zou ik niets veranderen aan de voeding.

overal hydrofielluiers bij de hand hebben is wel echt een aanrader. spuugdoekjes kun je achter in de kast leggen.

Suze spuugt eigenlijk bijna nooit.  Ja, soms loopt er weer een mondje melk uit bij een hele dikke boer, maar verder niet.
In 4 maanden tijd heeft ze 2x echt gespuugd, ook met zo'n  straal. Toen schrok ik me rot. Maar het cb zei ook dat dat geen kwaad kan.

groetjes,
Karin

Hier wordt ook regelmatig wel wat gepuugd hoor. 3 of 4 spuugdoekjes per dag heb ik wel nodig. ik hoef nog niet met luiers te beginnen. Hij heeft nu een keer of 6 denk ik echt met golven gespuugd en 1 keer door zijn neus. Ik schrik hier ook heel erg van hoor, maar Danny is eigenlijk niet echt onder de indruk van dat alles.

ik geef bv dus ik zou ook niet weten wat voor voeding je moet gebruiken.

groetjes irene

Hoi

Joshua spugt nog best veel eerst gingen er wel 6 hydr.luiers er door, aan spugdoeken heb ik niks..... Nu wat minder omdat hij niet veel meer drink (max van 80cc per keer) en ik de juiste voeding (hij heeft koemelkallegie) heb, maar nog steeds veel!!

Cb zei zolang ze nog goed groeien en niet huilen nadat ze hebben gespugt is het niet erg...... Joshua gaf ook veel over en dat mag dus niet, nu doet hij het alleen nog bij bepaalde fruitsoorten waar hij niet tegen kan... (komt fruitallegie in fam voor dus had wel wat verwacht.... geen mango of rozenbortel dus.)

dus best normaal dus al maakt je dat best wel onzeker vind ik..... Maar overgeven en spugen is wel duidelijk... met overgeven maakt ze ook die kokhals bewegingen en dan moet je ff aan de bel trekken... Maar ook als ze last hebben van het spugen dan komt er maagzuur mee en dat kan branden.... De Kinderarts zei dat ze rond 6 maanden (kan dus ook 7 maanden zijn) dit een stuk minder wordt...

grt suuz mv joshua 8-2-07

hoi

ik geef al een lange tijd friso comfort
we koken water, 80 cc heet, 6 scheppen erdoor, schudden, en schudden
en dan nog 100 cc koud erbij en klaar
opzich best te doen zo,
maar ik zou liever de gewone geven

Bij ons deed toevoegen van johannesbroodpitmeel wonderen (wat natuurlijk ook in friso comfort zit...)

Terug
Bovenaan