spugen

A

Anoniem

Guest
hoi,

Mijn dochtertje van 5 maanden spuugt echt bij elke voeding echt veel, maar ze groeit goed volgens mij. Moet ik nu andere voeding geven, zoals Friso Comfort? Ik las op de site van Friso j e dat anders moet klaarmaken, je moet het mengen als het net gekookt is, minimaal 75 graden. Dat lijkt me zo’n gedoe, heeft iemand hier ervaring mee en welke speen moet je dan hebben. Ik heb nu Avent nr 1.

Bedankt alvast!

Groetjes,
Petra

Hoi petra,

Ik heb geen ervaring met flesvoeding want ik geef borstvoeding. Maar mijn zoontje van 5,5 maand spuugt ook nog vaak en veel. Ik weet niet zo goed of dat nog normaal is met deze leeftijd. Ik ga het over 2 weken even aankaarten op het cb (tenminste, mijn man laten aankaarten, want die doet de cb bezoekjes).

Dus sorry , geen tips, wel herkenning.

wat is echt veel spugen?

Mijn zoontje gooit er soms hele stralen uit, nu nog met bijna 7 maanden. Gelukkig ook een keer toen hij met papa bij het cb was zodat ze het met eigen ogen konden zien. En daar waren ze "not impressed". Behoorlijk veel spugen was vrij normaal.

Zo lang je kindje goed drinkt, goed groeit, tevreden is, voldoende natte luiers heeft etc zou ik niets veranderen aan de voeding.

overal hydrofielluiers bij de hand hebben is wel echt een aanrader. spuugdoekjes kun je achter in de kast leggen.

Suze spuugt eigenlijk bijna nooit.  Ja, soms loopt er weer een mondje melk uit bij een hele dikke boer, maar verder niet.
In 4 maanden tijd heeft ze 2x echt gespuugd, ook met zo'n  straal. Toen schrok ik me rot. Maar het cb zei ook dat dat geen kwaad kan.

groetjes,
Karin

Hier wordt ook regelmatig wel wat gepuugd hoor. 3 of 4 spuugdoekjes per dag heb ik wel nodig. ik hoef nog niet met luiers te beginnen. Hij heeft nu een keer of 6 denk ik echt met golven gespuugd en 1 keer door zijn neus. Ik schrik hier ook heel erg van hoor, maar Danny is eigenlijk niet echt onder de indruk van dat alles.