spugen....

A

Anoniem

Guest
hoi hoi ,

mijn zoontje van 8,5mnd spuugt nog steeds heel veel...
vooral echte vloeibare dingen.. drnken, flesje komt veel trug...
hij heeft het altijd al veel gehad..
op sommige dagen is het het heftigst dan kan ik hem soms wel 5x omkleden!

mijn dochtertje deed het heel weinig spugen,en op deze leeftijd al helemaal niet meer..

hebben jullie dit ook???

xx

Onze dochter van 8.5 maand heeft dit ook, al vanaf haar geboorte. Zij heeft reflux en met medicijnen en het gebruik van johannesbroodpitmeel is dit iets verbeterd, maar ze spuugt nog steeds erg veel. Zeker met de vloeibare dingen.

Je hebt het vast al geprobeerd, maar helpt nutriton niet? (johannesbroodpitmeel). Dit maakt de voeding wat dikker en dan spugen ze minder.

Succes

Reflux of allergie???? Van beide kunnen ze flink spugen! Wordt er na iedere fles gespuugd, melk maar ook diksap/thee/water?  Wat heb je al geprobeerd?

Hier ook zeer veel spugerij gehad de eerste maanden, maar die werd veroorzaakt door allergische reactie (ze reageerde heftig op de dingen die ik at, via mijn borstvoeding). Sinds ik op dieet ben, wordt er helemaal niet meer gespuugd, behalve bij buikgriep, grr grr.

Hoi,

Mijn dochter heeft het ook. Johannesbroodpitmeel werkte hier niet. Na veel voedingen geprobeerd te hebben speciaal voor spugende babies, hebben we nu huismerk van jumbo, plus ed.
Deze heet Bonbébé en dan de comfort variant. En sinds ik deze gebruik is het spugen zo goed als weg.
Vooral als ze een groeispurt maken is reflux het heftigst, en dan heeft ze er nog wel een beetje last van. Maar niet meer in die grote golven als eerst.
Succes ermee.
Ttrouwens dit is over als ze een jaar zijn.....

Liefs Reneke

he top zeg dat jullie gereageerd hebben...

zal es ff kort mn verhaal doen...

begon met veel stress in de zwangerschap en een zware bevalling! toen kregen we een huilbaby (waarschijnlijk waren dat de oorzaken) eenmaal int ziekenhuis terecht gekomen...alles was qua lichamelijk goed! al dachten ze eerst ook aan reflux!ma gewicht was goed en hij groeide goed.. ook legde de kinderarts uit dat als hij reflux zou hebben dan echt met meterslange bogen zouden spugen,ook dit was niet het geval!

kreeg de babymassage int ziekenhuis en elke wk controle..soort begeleining ook bij huilbabys!
dat gaat nu een stuk beter met huilen,een heeeeeeel stuk beter!
alleen het spugen is gebleven! en ben ff je naam kwijt,ma hij spuugt idd veel meer als hij in een sprong zit... had de link daar nooit bij gelegd.. wel es afgevraagd waarom hij ene periode meer spuugt als het andere...

ik heb 8mnd volledige bv gegeven en bij 5mnd begonnen met fruithapjes etc...
kan niet zeggen dat hij van een bepaald iets erg spuugt..
eigenlijk bij alles wel...
soms denk ik wel es zal het van binnen wel allemaal goed zijn?? is het wel normaal dat een kindje van 8,5mnd nog zo spuugt????

nutriton heb ik heel int begin geprobeerd voor de borstvoeding aan elke x... dit heeft geen effect gehad toen! en eigenlijk nooit weer geprobeerd!

ik baal wel elke x weer als hij zo spuugt... niks aan... en vind het ook zo vervelend voor hem...

thanks!

Terug
Bovenaan