spugen???

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje bezorgd. Mijn zoontje, bijna drie maanden, spuugt wel eens.
We gebruiken al nutriton om de voeding dikker te maken. Dit helpt wel, maar zo nu en dan spuugt hij tijden na de voeding een waterig goedje uit.
Maar toen ik hem net wakker maakte voor de laatste voeding was ik onderweg naar beneden toen hij waterig spuugde en nu ging het met kracht en een boogje...
Heeft iemand enig idee wat dit is en of het normaal is.
Hoop op reacties, alvast bedankt.

Gr. Christina

Hoi Christina,

Mijn dochter Jasmijn heeft dit ook. Al een vanaf dat ze 2 maanden is ongeveer (ze is nu 6,5 maand). Ook een waterige vloeistof. Het is soms zelfs zo dat ze er haast in stikt. Ik moet haar dan goed rechtop houden en op haar rug kloppen. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest, maar zei is echt zooooo dom (ja sorry hoor) Ze zei: Tja dat doen baby's normaal gesproken niet...... (!?) tja alsof ik daar wat aan heb. Ik heb het er maar bij gelaten, zo vaak gebeurd het nou ook weer niet, maar ik ben toch heel benieuwd wat het nou eigenlijk is. Dus als iemand het weet.....

Liefs Trudi

Ps. sorry je hoopte natuurlijk op antwoord op je vraag en die heb ik je totaal niet gegeven.

Heey hoi,

Nou ik vind t ook wel fijn om van anderen te horen dat mijn zoon niet de enige is.
Niet dat ik het leuk vind dat jouw kindje er ook last van heeft hoor.
Ik heb mijn zoon uiteraard extra in de gaten gehouden....tja meteen overbezorgd natuurlijk. Maar ik denk dat ik zo even met de voedingslijn ga bellen.
En sowieso bespreek ik het over twee weken op het consultatie bureau.
En als het al erger wordt dan zit ik zo met hem bij de huisarts.
Wat een belachelijke reactie van jullie huisarts...je gaat erheen om wijzer te worden, en zo'n antwoord!! Wat moet je ermee?!

Als ik meer weet laat ik het hier wel even weten.

Groetjes Christina

Onze oudste dochter deed dit ook weleens, soms spuugde ze zelfs bijna over de rand van het matrasje in de wieg heen!!!
De arts van het CB vertelde me toen dat het niet erg is, als het maagje vol zit komt wat teveel is er gewoon weer uit! Je kindje heeft er ook totaal geen last van!
Het enige wat je er aan kan doen is je kindje de tijd geven rustig de voeding te laten zakken en dan pas op bed leggen!

Liefs L81

@L81,

Nou dat was het ook niet helemaal. Na de voeding houden we hem rechtop en daarna gaat hij een poosje in de wipstoel. Pas na een uur/ anderhalf gaat hij weer zn bedje in.
Dit spugen gebeurde toen ik hem uit bed haalde voor de laatste voeding, vier uren later.
Maar geeft niet, ik ga ervan uit dat het normaal is. En inderdaad toen het gebeurde merkte je niets aan hem, hij keek me zelfs aan alsof er niets gebeurd was haha.
Verder hou ik het natuurlijk goed in de gaten, mocht het vaker voorkomen dan ga ik even met hem naar de huisarts.

Groetjes Christina

Hoi Christina,

onze zoon van nu 14 weken is ook sinds een week aan het spugen. ook hij doet dit met een boogje, soms net na de voeding, maar vaak ook na een paar uur als ik hem weer oppak.
bij het cb zeiden ze dat het kwam omdat hij waarschijnlijk te veel eet en dit niet past en dus terug komt, zelfs na een tijd. het is voor hun niet erg, alleen voor jou lastig als je hem en jezelf weer kunt verschonen.
ik geef trouwens borstvoeding.

gr floor

Terug
Bovenaan