spugen

Hallo,

3 weken geleden ben ik bevallen van een dochter, alles is helemaal goed gegaan!
Na 1,5 weken ben ik bv met flesvoeding gaan combineren.
Nu na 3 weken zit ze bijna helemaal op de fles en bv krijgt ze ook uit de fles.
Nu valt het me op dat ze best veel spuugt, na elke fles een paar keer een mondje vol en ook enkele uren na de fles en vlak voor de nieuwe fles spuugt ze.
Ze krijgt 6 a 7 keer 120cc fv/bv.
Soms drinkt ze het helemaal leeg en soms niet.

Wat kan ik hier tegen doen of is dit normaal?

Groetjes Fee
 
Een beetje spugen is normaal..dit kan omdat bij babietjes het maagklepje nog niet helemaal goed afsluit.
Dit komt vanzelf..Vind je het teveel dan kan je een beetje johannes broodpitmeel (nutriton) toevoegen! Dan blijft de voeding beter in het maagje.
Voeding word hierdoor dikker..dus je moet misschien een grotere speen aanschaffen.Suc6!

Groetjes ils
 
hey

hier hebben wij ook gebruik gemaakt van johannes broodpitmeel met succes, nu gebruik ik de voeding van etos voor spugen en krampjes waar het al inzit,

maar met vlagen hebben wij hier ook nog wel dagen tussen dat ze flink kan spugen en andere dagen helemaal niet.

succes
 
Hoi hoi,

Wij hebben ook Nutriton gebruikt vrijwel gelijk dat we begonnen met de flesjes geven (ervaring met de oudste). Hij krijgt het nog steeds bij zijn eerste en laatste fles(hij is nu 19 maanden) Het is een echt paskindje!!

Groetjes en succes

Miriam
 
Hi!

Inderdaad af en toe wat teruggeven kan geen kwaad. Ik zou het echter wel blijven bespreken met kinderarts of CB. Onze dochter had ook veel last van flinke mondjes retour. (er gingen wat kleren van ons en haar en doekjes doorheen op een dag..)Hiernaast had ze ook veel zure oprispingen en ze bleek Reflux te hebben. Ze is nu 11 maanden en we zijn bijna klaar met afbouwen van de medicijnen. Johannesbrood is al een goede start, hebben wij ook gehad. Maar hou het wel in de gaten, als je zelf twijfelt....altijd aangeven bij CB of arts!

Succes ermee!
Meike
 
ik ben er al 6 maanden mee bezig, met het spugen van mijn zoontje, afgelopen week bij kinderarts geweest oa hiervoor.
Spugen kun je beschouwen als 'normaal', zoveel kindjes spugen en zolang hij/zij goed groeit en functioneert is dit niet erg. Wel vervelend met verkleden steeds, maar goed...

Spugen gaat 90% van de tijd vanzelf over, ik heb de pech nu bij 6 maanden dat als mn zoon nu nog spuugt dat het meestal pas bij 1 jaar over gaat :(. ik heb nog even dus ...

Succes en maak je niet druk!! Gaat vanzelf over...
 
Terug
Bovenaan