spugen

Hoi allemaal,

ik lees weleens mee op dit forum maar eigenlijk nooit wat geplaatst. Ik merk dat jullie altijd hele goeie tips en adviezen hebben. Nu zit ik zelf met iets, namelijk het volgende:
Mijn dochter van 7 1/2 maand blijft maar spugen,en opboeren, (dan komt het helemaal omhoog, dan zie je haar even heel vies kijken en dan slikt ze het weer door). niet alleen direct na de fles maar ook rustig 1,5-2 uur daarna. Ook na het eten van groente of fruit doet ze dit. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, ze groeit verder goed en is hartstikke vrolijk, maar ik vind het zo naar voor haar, en het stinkt ook echt een beetje naar braaksel dus das ook niet echt fijn. Herkent iemand dit, is dit normaal op deze leeftijd?

Die van ons had dat ook en bleek verborgen reflux te hebben. Hij groeide prima en was ook altijd vrolijk. Ik heb medicijnen gehad en nutriton door de voeding gedaan en dat maakte toch wel veel verschil. Maar stomtoevallig heeft hij het vandaag weer heel erg.

Ik heb dat met de oudste 2 ook gehad. Naar mate ze meer vaste voeding krijgen gaat het over.
Ik heb er meerdere malen naar gevraagd op t CB en zolang ze niet veel huilen en goed groeien is het niet erg..
Je moet alleen vaker wassen....!

Als er idd sprake is van verborgen reflux (of je vermoedt het) zou ik het wel even overleggen met je HA. Bij reflux komt er nl ook na verloop van tijd ook maagzuur naar boven wat pijnlijk is. De slokdarm raakt er door geeriteerd en kan uiteindelijk ontstoken raken. Mijn dochtertje krijgt vanaf ongeveer 2 mnd ( is nu 6,5 mnd) maagzuurremmers, voeding tegen spugen en nutrion. Ze doet het er prima op. Toen we even twee weken stopte met de medicijnen kwamen de klachten direct terug. Maar wat Mieke zegt; naarmate ze meer vastvoeding eten wordt het ook vaak beter.

Hoi,
Hier ook nog steeds, ze heeft er naar mijn idee geen last van dus heb er verder niks meer naar gedaan, volgende maand vraag ik de ka nog even, die heeft de controles van het cb overgenomen voor me!
Mijn zoontjes hebben nooit gespuugd dus was erg vreemd dat mn meisje dat wel doet??
Grts MJ

ps, judith, volgens mij is ze 7,5mnd ;-p

Hihi, nee MJ, ik weet heel zeker dat m'n dochtertje nu 6,5 mns is. Ik ben nl. een aprilmoeder die af en toe mee leest bij jullie ( en soms reageer). ( sorry) Vaak zie ik dingen bij jullie waarbij ik denk; daar kan ik wat mee.

Hihi, ja ik ken de andere Judith ( moeder van Ilse). Maar fijn dat ik hier soms ook kan neuzen. De aprilmoeder zijn niet actief op het forum, en met hun krabbel op hyves. ( dus van hun leer ik al een boel)

Terug
Bovenaan