spugen

hoi allemaal....
wat ik me afvraag ons zoontje van 12 wkn spuugt veel melk uit als hij zich druk maakt.
ook krijst hij daarna alles bij elkaar om vervolgens in slaap te vallen.
zijn regelmaat is op dit moment helemaal verdwenen omdat hij onverschillig drinkt dan blijft er 100ml over vd 180 dan weer een fles leeg en dan drinkt ie maar 40...
word er een beetje moedeloos van weet even niet meer wat ik moet doen...maandag maar even naar de huisarts...zijn er moeders die dit ook meegemaakt hebben ?
 
Ik heb 2 zoontjes en die hebben allebei reflux. De oudste had nooit genoeg aan een fles, en de 2e maakt er ook een potje van. Ik zou wat nutriton aan de fles toevoegen. Dat verdikt en dan spugen ze minder. Zet het bedje schuin en hou hem na de voeding een behoorlijke tijd rechtop. Dat scheelt waarschijnlijk al een heleboel. Ik zou sowieso even naar de huisarts gaan. Beter een keer voor niks, dan niet gaan en er iets aan de hand is.

Succes.
 
Mijn oudste twee hebben ook reflux gehad. Idd nutriton toevoegen werkte bij ons redelijk bij de tweede maar niet bij de eerste. De oudste kreeg van de kinderarts uiteindelijk medicijnen (nexium) voor zijn maagje en dat heeft uiteindelijk wel gewerkt samen met de nutriton.
De kinderarts vertelde mij altijd zolang de kleine goede plasbroeken heeft en hij levendig is maakt het n iet uit hoeveel hij drinkt. De oudste dronk per dag maximaal zo'n 500 cc als we dat al haalden. Hij is goed gegroeid en zit nog steeds op zijn lijn qua groei. Wel is hij aan de lichte kant maar niet te licht. De oudste is nu 4.
We hebben met de derde (3 weken oud) het probleem dat hij meer wil dan hij kan krijgen (hij krijgt flesvoeding) dus waarschijnlijk gaan we bij hem ook weer nutriton door zijn voeding doen om hem een verzadigd gevoel te geven. Gelukkig heeft hij nu nog geen last van reflux.

Ik zou zeker even de arts bellen en overleggen wat het zou kunnen zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes
 
zo de rust is teruggekeerd in huis...na alles afgebeld te hebben is het eindoordeel dat lars geen reflux heeft maar zware darmkrampen hele dagen hoorde je gerommel in zijn buikje nu hebben we via de huisarts nieuwe voeding gekregen nutragimen wel zonder nutriton en het gaat redelijk met hem drinkt nog wel onverschillig dan een hele fles dan een halve maar hij sliep vannacht door...
huilt nog wel af en toe maar hij is wel een stuk rustiger geworden..
ook krijgt ie venkelthee en leggen we hem ook regelmatig op zijn buik en dan valt ie even in slaap.
nu maar even aankijken
 
Terug
Bovenaan