spugertje, ben radeloos

Heey hallo,

Heb een dochter van 11 maanden die vanaf de geboorte eigenlijk al veel spuugt.
Ze heeft geen reflux, ook heeft ze er zelf geen last van..

Wat ik er ook geef, alles komt eruit !!!
Word er gek van, kan elke week nieuwe tshirts kopen omdat de vlekker er geen niet uit gaan, maar goed da's nie belangrijkste.

Ze krijgt kleine hoeveelheden, halve potjes fruit en groente en kleine flesjes melk van 120..
Ze krijgt nutrilon AR en dik veel in met nutriton..
Maar alles komt eruit, ook gerust 2 uur nadat ze gegeten heeft.

Wie heeft voor mij tips of advies of een mooie schema???

groetjes simone

Hoi Simone,

Ik begrijp dat het erg vervelend is. Ze hebben middels onderzoek kunnen uitsluiten dat het niet om een reflux gaat? Dat is aan de ene kant fijn, maar je blijft nu wel met een probleem zitten.
Ik werk als logopedist. Een logopedist houdt zich ook bezig met (functionele) eet- en drinkproblematiek. Je zou een logopedist in het ziekenhuis kunnen bellen met de vraag of hij/zij iets voor jou en je dochter kan betekenen. Wie weet kan ze (vaak is het een vrouw) nog aanvullende adviezen geven. Ikzelf werk met een andere doelgroep en heb weinig kaas gegeten van voedingsproblemen bij baby's / jonge kinderen.
Ben benieuwd of je hier iets mee kan doen.
Laat je 't nog even weten?

Groetjes!

Dit komt me heel bekend voor. Mijn dochter (ze is inmiddels 5) heeft precies hetzelfde gehad en het heeft ruim een jaar geduurd voordat het spugen voorbij was. Ik vond het weliswaar vervelend dat ze zoveel spuugde, maar heb me er gewoon bij neergelegd, omdat ze verder wel heel goed groeide. Ik heb haar totdat ze 10 maanden was borstvoeding gegeven. Mijn zoon (5 maanden) is ook een flinke spuger, al spuugt hij wel wat minder dan zijn zus. Hij krijgt geregeld rijstebloem door de afgekolfde moedermelk en hij spuugt dan wel een stuk minder.

Heb je al eens uitgezocht of ze op de ene soort voeding sterker reageert dan op de andere? Misschien heeft ze een gevoelige maag, die niet goed tegen bepaalde voedingsmiddelen kan.
Je zou eens contact kunnen zoeken met een natuurarts of chiropractor. Zij zijn thuis in deze problemen.
Succes!

Marijon (trotse mama van Lars - 4,5 maanden)

Hoi Simon,

Las net je berichtje. Mijn oudste zoon heeft ook veel gespuugd als baby, hier is toen niet veel mee gedaan. Ben nu 4,5 mnd geleden bevallen een dochter en ook zij bleef maar spugen. Inmiddels bij kinderarts geweest en ze is nu over op nutramigen (koemelk/soja vrije voeding) en dit gaat supergoed. Ze spuugt niet meer zodat we nu inmiddels minder was hebben want we bleven haar maar omkleden en schone slabben omdoen. Bij elk moment van de dag als je haar oppakte erom denken dat er niet een voeding terug kwam. Erg frusterend was dit. Deze voeding is wel duurder maar het helpt tenmiste.

Monique

Terug
Bovenaan