spuiten klaar maken

Vraag,

Ik werk in de verslavinszorg en daar maak je spuiten klaar met heroine. Nu gaf een collega aan dat je dat niet mag doen als je zwanger bent. Het gevaar dat je jezelf prikt etc.... Ik zeg maar dan mag ik niks meer optrekken en evt spuiten. Terwijl je bij de heroine nog handschoenen aan hebt en een mondkapje voor. Weet iemand dit?
Mijn leidinggevende wist het zo niet ik moest het maar gaan uitzoeken. denk ga het eerst hier vragen.
Ik ben benuwd of iemand het weet? Ik zie eigenlijk het gevaar niet.......je moet altijd goed opletten of het nou vit B klaarmaak enspuit of heroine klaar maakt (spuiten doen we niet dat doen de patienten zelf).

Nou ik heb er helemaal geen ervaring mee en weet er niks van, maar zou het toch niet doen denk ik.... Kijk als je jezelf nou met vit prikt of met heroine, lijkt me wel een verschil. Ook al ben je voorzichtig, een ongeluk zit toch in een klein hoekje.
Staat hier niks over in je CAO? Of misschien als je het googled? Succes ermee!!

Geen idee? Ik werk in de zorg en heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon geïnjecteerd, dormicum, griepprikken en insuline.

Vraag me af of die spuiten in jouw werk het gevaarlijkst zijn tijdens je zwangerschap??? Of tref je geen agressie?

Je zou het ook je bedrijfsarts kunnen vragen?

Als je er zelf geen problemen mee hebt kun je t mi gewoon blijven doen??

@ tweedegeluk: tuurlijk ben ik voorzichtig. Maar wil het graag zeker weten:) En google heb ik nog niet gedaan.

@ Renske: die wou ik morgen vroeg bellen heb verder moeten werken en vanmorgen was ik te laat. En haast heeft het gelukki gniet.

@ Mickey: De heroine hoef ik alleen maar op te trekken en niet te zetten, tijdens het spuiten is geen agressie. VErder moet je hier ook allerlei andere spuiten klaar maken en wel zetten en dan denk ik wat is het probleem? En ik heb er geen problemen mee.
Mocht ik geen spuiten meer mogen optrekken of zetten dan kun je als zwangere vrouw in de zorg je werk toch niet meer doen?!

bedankt :)

Mijn moeder werkt ook in de zorg, al zo lang ik me kan herinneren, die zet ook spuiten etc, en die heeft ook altijd gewerkt. dus denk als je er gewoon mee oppast het best kan toch?

Ik werk in de zorg en heb meerdere keren per dag met spuiten klaarmaken, injecteren etc. te maken maar nog nooit gehoord dat een zwangere dat niet meer mag doen hoor. Het is zeker niet goed voor je mocht je jezelf per ongeluk spuiten of wat dan ook, maar dat is het altijd, of je nu wel of niet zwanger bent lijkt mij. Je kan het idd altijd even navragen bij je vk. Succes!

Terug
Bovenaan