spuitjes gehad???

Hoi allemaal,

Gisteren heeft ons dochtertje haar eerste spuitjes gehad wat natuurlijk erg zielig was!!!
Maar ze heeft niet echt hoge koorts of zo alleen maar hangerig en mopperig, omdat der beentjes pijn doen!!!! En ze slaapt erg veel!!!

Wat is jullie ervaring hiermee!!!

Groetjes Sandy

Hoi,

Ja zielig he? Joshua heeft er al 4 gehad (twee ronde gehad) beide keren zeer hoge koorts (39,4 graden) en hij krijgt al de voledige dosis paracetamol. Dit duur 24 uur bij hem. Slapen doet hij dan wel maar blijft piepen als hij wakker is. de 26 ste moet hij weer helaas.... Ik vind het niet leuk en joshua die de rrr heeft is een week van slag.

Wel raar is dat hij 4 dagen erna ook weer koorts krijgt 38,6 graden maar de cb zegt dat het niet van de prikken komt maar dit is nu beide keren gebeurt? Verder was hij niet verkouden ofzoiets.... ach ja als het volgende keer weer gebeurt weet ik het zeker!

succes

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hai Sandy

Wat rot dat ze er last van heeft! Ik kan je geen ervaring vertellen want wij doen de inentingen pas later en niet eens allemaal. Loek heeft nog geen prikken gehad. Hopelijk gaat het snel beter!

Christian heeft 2 rondes gehad en heeft er al 2 keer he-le-maal geen last van gehad! Even huilen bij het prikje, maar daarna merkte ik niets aan hem! Gewoon wakker, vrolijk, spelen, lekker eten, ik mag zelfs alles met zijn beentjes doen...
Of ze kunnen heel goed spuiten zetten op mijn CB, of mijn mannetje is gewoon een bikkel, ha, ha!

Maar vervelend voor jullie dat je kleintje er wel last van heeft. Zo zie je maar hoe het kan verschillen tussen kindjes...
Veel sterkte! Het moet in ieder geval na 24 uur weer helemaal over zijn.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (16,5 weken)

hee sandy,

mijn ventje heeft bij de 8 weken al 2 spuitjes gehad, maar heeft er gelukkig niet zo veel last van gehad, beetje meer huilerig en snachts wat minder geslapen maar dat kon ook door de warmte komen... jessica kreeg haar spuitjes dus later? balen dat je meissie er zo veel last van heeft gehad. je mag haar een paracetalommetje geven he, dat helpt haar wel! hopelijk gaat het snel; beter met haar!!

Ik had al een topicje voor je geopend maar ik denk dat je die niet gezien hebt|?? is al even geleden, denk, hoe gaat het met sansy en jessica vandaar!! succes met je meissie en hopelijk gaat alles goed|??

liefs sweety en justin

hoi sandy
boas had de eerste keer koorts en had zere beentjes.hij sliep ook veel.de 2e keer heeft hij helemaal niet gereageerd,zelfs niet op t zetten.
groetjes kari

hoi hoi,

je kunt het de kleintjes het beste met homeoptische korreltjes (gepotentieerd vaccin) helpen als je de prikjes toch laat zetten. Ze krijgen daardoor geen last vd bijwerkingen. die ze dus ook enkele dagen en zelfs weken na de inenting kunnen krijgen!
En ze kunnen er wel meer aan over houden dan een beetje koorts of een zeer beentje. zie ook www.menssana.nu.
En is jullie ook vertelt dat de kleintjes tot 6 maanden bescherming van uit de placenta hebben en geef je   borstvoeding dan nog langer.
Je kunt dus best nog wel een paar maandjes wachten met prikken, ook omdat hun lichaampje dan sterker is dan met de twee maanden waarvoor ze nu gevaccineerd worden, en zo krijgen zo ook minder last vd bijwerkingen, omdat hun eigen systeempje het allemaal beter kan verwerken.

Dit wilde ik even kwijt, omdat we het eigenlijk allemaal maar gewoon vinden om het rijksvaccinatie programma tot volgen (zo dacht ik eerst ook, want 'van huis' uit krijg je dat zo mee')

Liefs,

goewan-mats heeft na zijn prikjes 22 uur geslapen, ik heb hem steeds even wakker gemaakt voor zijn fles en een luier, maar halverwege de fles sliep hij alweer.

ik was echt bang dat hij de hele dag heel erg zou huilen maar dat was dus helemaal niet zo.

wel hij hij nu nog een plek op zijn been van een van de prikken maar het is al bijna een week geleden, hebben meer kindjes lang de plek van het prikje gehad.

Terug
Bovenaan