Spuitluiers

Hoi allemaal,

Even een praktisch probleempje!
Sinds we Christian overgezet hebben op KV (nu 1 week, krijgt nog 1-2 keer per dag BV uit diepvries) heeft hij minder vaak ontlasting. Was eerst met volledige BV 4-6 keer per dag, nu nog maar 1 keer. Hij "spaart" het dus allemaal op, lijkt het wel, want als die poepluier dan komt is het enorm! Hij drukt het er met zoveel kracht uit dat die groen-bruine smurrie door alle kieren en gaten lekt. Zijn buikje, ruggetje, bovenbeentjes, ze zitten allemaal onder en zijn kleertjes dus ook! (en het geeft zulke heerlijke vlekken... bah! Ik was me een ongeluk...) Terwijl de luier (nr 2, mini) goed aansluit...
Zou het helpen als hij een grotere luier aan heeft? Meer ruimte voor de schijterij? (hij is nu 5,5 kilo) Zodat ik hem minder vaak hoef te verkleden? En ik minder vaak hoef te wassen?
En eigenlijk is hij dan zo vies dat ik hem in badje zou willen doen (ik krijg het idee dat luieruitslag op zijn buikje begint te krijgen...), maar dat doen we normaal gesproken maar 2 keer per week in verband met zijn enorm droog huidje... Dilemma!!

Wat denken jullie?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

hoi karin
ik denk dat zn darmpjes even moeten wennen en dat het over een weekje al beter gaat.
boas draagt nu pampers 3,de rupsflex.daar kan wel veel in haha.ik ben overgestapt toen boas zn poepies op zn rug boven uit de luier kwam en sindsdien geen last meer.hij kan er zelfs van 22 uur tot 10 uur mee slapen zonder door te lekken.ideaal.
groetjes kari

hallo karin
ik doe   jesse iedere dag in bad en daarna zet ik hem helemaal in de olie, gewoon op de natte huid...hij had ook een droog huidje en mocht hem ook niet vaak in bad doen maar doe ik lekker wel...
en na 3 dg had ie een geweldig huidje..zou het proberen als ik jou was, want hoe klein ze ook zijn ze kunnen stinken als een grote!!!

ben benieuwd of het bij jou ook werkt
groetjes annamein en jesse

Lotta is 4,5 kg. Ik dus haar in de newborn proppen, is toch tot 5 kg en ik ahd nog wat over..... Het kwam aan alle kanten de luier uit!!!!!
Nu draagt de dus de mini, komt tot haar oksels, maar meer plaats voor de poep, gaat beter nu. Logisch achteraf, pas geboren babies van negen pond poepen natuurlijk veel minder dan een drie maanden oude babies van negen pond...
Misschien een grotere luier? Maar misschien ook gewoon even darmpjes laten wennen.
Succes

Mijn jochie is bijna 5,5 kilo en ik ga na dit pak van maat 2 absoluut overstappen op maat 3! Ik baal eigenlijk dat ik nog een half pak maat 2 heb staan, want het wordt echt tijd voor een grotere maat. Maar wegdoen vind ik ook zonde. We zijn nu dus heel vaak aan het verschonen, hihi.

wat betreft die droge huid, dat hebben mijn zoontje en ik ook.
cremes en lotions droge de boel nog verder uit, ik weet ook niet waarom.

Op aanraden van een dermatoloog al jaren geleden smeer ik mijn nog vochtige huid na het douchen  altijd in met olie (plantaardige olie, bijvoorbeeld amandelolie of  olijfolie). Ik doe dit nu ook bij ons zoontje, werkt wederom geweldig.

succes,
Janneke

ik ga ook overstappen naar maat 3 (ze was 2 wk geleden 5,2 kg) maar ik wou nog even erbij vertellen hoe het komt dat het er overheen gaat...wij hadden laatst live actie wat dat betreft tijdens het verschonen en ze haalde wel een afstand van bijna 2 meter (niet lachen he ik kon nog net opzij springen...even snel verschonen op tafel voordat je weg moet pfffff)  en daar is volgens mij geen luier tegen bestand als het veel is...

yvonne

Terug
Bovenaan