Spullen aanschaffen..

Hallo dames,
Omdat ik geen zwanger vriendinnen om me heen heb of vriendinnen met kinderen (helaas ook geen ouders meer aanwezig)vraag ik me wel een paar dingen af.. Wanneer begin je met het bij elkaar zoeken met spullen, wat zijn goede spullen qua prijs kwaliteit verhouding? (heb al wel gelezen dat hema kwalitatief goede spullen heeft, maar heeft bijv. zeeman deze ook?) Wat kopen jullie?en waar? Wat koop je nieuw en wat zou je evt 2e hands kunnen kopen, en waar let je dan bij bijv. een bedje commode, badje, flesjes e.d.
Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Het textiel bij Hema. Dat vind ik goed spul en betrouwbaar. Kleertjes Hema en H&M. Goed spul en niet te duur. Bedje enzo bij Ikea! We zijn een keer naar babydump geweest maar het matriaal vonden we niks. En voordeel bij ikea is dat bedje verstelbaar is van baby naar peuter. Zo ver ik weet bij babydump niet. De overige krijgen we van familie en collega's. Gelukkig hebben ze bij ons wel kids! Scheel een hoop. Wanneer je het haald moet je zelf weten. Het is wel handig dat je alles zo goed als heb bij maand 7 dan komt kraamzorg voor intake en kan ze kijken of je alles heb.Wij halen het bedje enzo pas na de 20 wk echo. En de rest hadden we al gekregen en staat bij mijn ouders.

Liefst

Hallo,
Wij hebben veel spulletjes 2e hands gekocht van mensen in de buurt en via marktplaats Bij 2e hands spulletjes zou ik opletten dat wanneer het geverfd is de orginele verf is zodat het geen giftige stoffen bevat, en verder dat het goed stevig is. Er zijn overal handige lijstjes te vinden waar alle spulletjes op staan die je nodig hebt.
Flesjes hebben we wel nieuwgekocht en aankleedkussen.
Inderdaad wij vinden de hema ook goede kwaliteit zeeman is wel eens een beetje wisselend van kwaliteit.
Bij de eerste hebben we alles zo rond de 20 weken in orde gemaakt en aangeschaft.
Als je nog vragen heb dan horen we je wel
Succes met alles, Groetjes

Goede vraag Sara, ik lees even mee. Handig al die tips! Ik heb nu al zin om van alles aan te schaffen, en ook al zo'n zin om het behang in de toekomstige kinderkamer er af te trekken en van alles in te richten, maar laat ik daar nog maar ff mee wachten!

Zelf heb ik bij de eerste niets gekocht tot de 20 weken echo. Dat ga ik dit keer ook doen. Zelf ben ik te bang dat er misschien toch iets niet goed is, waardoor ik me niet prettig voel om eerder iets te kopen.
Als je je opgeeft voor de babydoos van Prenatal zitten daar ook kortingsbonnen in en eigenmer prenatal is goedkoop. Zelf koop ik veel bij Hema en H&M. Vooral in de uitverkoop is H&M echt super. Af en toe koop ik ook bij de Zeeman, maar ik vind niet alles even mooi.
Ikea heeft goed kwaliteit meubels voor de babykamer. Pas op dat je niet te veel koopt. I had namelijk een aantal dingen gekocht die ik echt niet nodig had. Zo zijn twee kruiken echt teveel.

Ik heb bij de eerste ook pas na de 20 weken echo spullen gekocht (en in eerste instantie alleen nog maar een pakje om de goede uitslag te vieren).
Grote spullen hebben we pas later gekocht, rond 30 weken, en al het kleine grut ging ik in mijn verlof kopen (bijna alles bij de hema, allemaal witte pakjes, rompertjes, etc, omdat we niet wisten of het een jongen of meisje was. De kleur bleek achteraf heel praktisch: de melk die in gutsen terugkwam na een voeding viel dan minder op :)
Later ook wel eens iets bij Zeeman aangeschaft qua kleertjes, maar het haalt het niet bij de hema-baby/kinderkleding (behalve dan dat er ' cars' of ' bob de bouwer' op staat, wat voor een 2-jarige opeens een big deal kan zijn!)
Een aantal dingen kun je prima via marktplaats aanschaffen, wij kochten daar een box en een draagzak (dat laatste bleek baby niet veel te vinden, maar ja dat weet je van te voren niet). autostoeltje, badje, wiegje (voor de eerste maanden) leenden we van vrienden en bekenden. wandelwagen wel nieuw gekocht, en is nu ook nog prima voor nr 2. Ikea voor ledikantje en commode was prima (ledikantje wat om te bouwen is tot peuterbedje, door 1 kant met spijlen eruit te halen is een aanrader! Commode is in ons geval een gewone ladenkast met een aankleedkussen +antislipmatje eronder = goedkoper dan een officiele commode)
Kruiken heb je inderdaad geen 2 nodig! Flesjes heb ik wel nieuw gekocht, net als een kolf (maar pas na de bevalling, leek me zo suf om zo'n ding te hebben staan als de borstvoeding niet op gang zou komen of zou lukken)
Ach, eigenlijk de meeste spullen kun je prima na de bevalling kopen, maar het is wel heel fijn om in de periode dat je veel "last" van de nestelhormonen hebt hier aan toe te kunnen geven door te shoppen voor de baby!

Terug
Bovenaan