Spullen klaarzetten?

Wanneer moet je beginnen met een tas enzo klaar zetten voor de bevalling. Gezien ik in het ZH moet gaan bevallen?

En hoe doe je dat met de bank enzo beschermen?
Ik heb een stoffen bank (net half jaartje oud) en ben als de dood dat mijn vliezen breken op de bank.
Wanneer moet je iets op de bank gaan leggen?

Het is voor mij de eerste keer dat ik moet bevallen en zulk soort dingetjes begin ik me nu al beetje mee bezig te houden gezien het nog maar 4 a 6 weken duurt voor de uitgerekende datum.
(4 weken is mijn eigen planning omdat ik weet dat 25 sept. de eerste dag van laatste menstruatie was en 6 weken die van de VK omdat zij uitgaat van 5 okt. eerste dag laatste menstruatie maar zat toen al bijna een week in Turkije voor vakantie en was toen al van ongesteldheid af )

Mijn ervaring is dat je het wel voelt aankomen als je water gaat breken en er een plons uitkomt... Een plons krijg je niet zo gauw, en anders gaat het druppelen.. Dat zit niet 1, 2, 3 op je bank hoor, want jij voelt het eerder doordat je ondergoed nat word en steeds weer nat word.

Ik zelf zorg dat ik de tas met 37 weken klaar heb staan..

Ik breek even in van het dec forum. Ik had bij mijn zoon mijn tas klaar staan met 37 weken.
Op de bank had ik niets liggen, heb wel iets in mijn bed gelegd en een matje in de auto, om de bekleding te beschermen.
Tip: leg ook een euro in de auto. De meeste rolstoelen in een ziekenhuis staan net als een winkelwagentje vast met een ketting, waar een muntstuk in moet.

Op mijn cursus zeiden ze ook vanaf een week of 36-37 de tas klaar zetten. De kleertjes heb ik al apart liggen maar de rest ga ik rustig aan deze week maar eens bij elkaar zetten.

Thanks voor de tip!

Ik heb al spullen klaarliggen en een lijstje met spullen die op t laatst gepakt moeten worden...dit omdat ik vorige week ineens opgenomen werd, dus nu zijn we voorbereid. Hebben vandaag ook alvast gekeken hoe maxi cosi in auto moet, maar dat ging meteen goed. Morgen weer naar gyn, dus ben erg benieuwd naar wat er gezegd gaat worden...

Terug
Bovenaan