Spullen kwijtraken/door elkaar halen

<p>Hoi iedereen,</p><p>Onze zoon gaat (ging...) sinds een paar maanden naar een heel leuke opvang. Echter vraag ik me af of het normaal is dat ze daar spullen kwijtraken of door de war halen met andere kinderen.</p><p>Ze zijn nu weer zijn knuffeldoek kwijt, en blijkt dat hij hier eigenlijk helemaal niet mee slaapt en alleen op het begin even had. Ik liet al weten dat hij gewoon bij hun moest liggen en het een cadeau van mijn zus was en we die wel graag terug wilden.</p><p>Ook hadden we opeens een andere speen in zijn bakje liggen of iemands anders sokjes.</p><p>Ik wil weten of dit normaal is en of ik hier op een gegeven moment melding van moet maken omdat het vaker gebeurt. We zeggen het al elke keer natuurlijk, maar wel gewoon begripvol. Nu werd ik gebeld over die knuffeldoek en baal ik wel enorm :(</p><p> </p><p>Bedankt!</p>

bij mijn dochter op de opvang gebeurd dit zelden. Als er getwijfeld wordt over spullen dan wordt dit meestal ook aan mij gevraagd.  verder heb ik altijd spullen/ kleding bij de opvang liggen die niet veel waarde hebben. Daarnaast heb ik altijd 2 dezelfde knuffeldoekjes gehad, voor het geval er eentje kwijt zou raken, maar dit is nog nooit gebeurd eigenlijk. 

Ik zou er als ik jou was wel een gesprek over aangaan, zeker omdat het je dwars zit en het natuurlijk ook gewoon vervelend is. Het kan natuurlijk een keer voorkomen maar als dit regelmatig zou gebeuren zou ik me er ook aan storen. 

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en ja, het gebeurt ons ook best wel eens... Ligt er een beetje aan wie er werkt, zelf ben ik hier heel secuur in maar andere collega's zijn hierin wat rommeliger. Maar mij gebeurt het ook wel eens hoor.. zeker sokjes!! 
Ik denk dat alle juffen van je kindje wel weten welke speen, knuffel en slaapzak bij welk kindje hoort, dat onthouden ze (hopelijk) wel, is best belangrijk. Maar sokjes/schoentjes/jassen/sjaals enzo is moeilijker.. dit wisselt het hele jaar door en elk kind heeft wel 10 paar verschillende sokjes.. dat onthou je gewoon bijna niet. En je kan s ochtends niet voor elk kind onthouden welke sokken hij die dag aan heeft. Spijkerbroekjes is ook zo lastig. Soms zijn er 5 kindjes met dezelfde soort spijkerbroek. Dan gaan ze slapen en 'vergeet' je welke broek bij welk kindje hoort...
Mijn tip: Koop labels bij goedgemerkt ofzo!!! En plak die overal op! Flessen, jassen, schoenen, knuffeldoekje... je hebt ook strijklabels die je in de kleertjes kunt strijken. De leidsters op het kinderdagverblijf zijn daar écht blij mee!! Ik vind het ook super irtitant als een kind wéér nieuwe schoenen heeft, soms wel 4 paar per seizoen.. als je dan bij 16 kinderen de schoenen aan moet doen en er staat geen naam op, dan weet ik het ook niet meer! 
Dus ik bekijk het ook vanaf de andere kant ;) Maar ik snap je wel hoor. Ze moeten je kindje toch in ieder geval met zijn eigen speentje en knuffeltje laten slapen. Maar dat je een keer een paar sokken kwijt raakt, is niet te voorkomen denk ik!

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en ja, het gebeurt ons ook best wel eens... Ligt er een beetje aan wie er werkt, zelf ben ik hier heel secuur in maar andere collega's zijn hierin wat rommeliger. Maar mij gebeurt het ook wel eens hoor.. zeker sokjes!! 
Ik denk dat alle juffen van je kindje wel weten welke speen, knuffel en slaapzak bij welk kindje hoort, dat onthouden ze (hopelijk) wel, is best belangrijk. Maar sokjes/schoentjes/jassen/sjaals enzo is moeilijker.. dit wisselt het hele jaar door en elk kind heeft wel 10 paar verschillende sokjes.. dat onthou je gewoon bijna niet. En je kan s ochtends niet voor elk kind onthouden welke sokken hij die dag aan heeft. Spijkerbroekjes is ook zo lastig. Soms zijn er 5 kindjes met dezelfde soort spijkerbroek. Dan gaan ze slapen en 'vergeet' je welke broek bij welk kindje hoort...
Mijn tip: Koop labels bij goedgemerkt ofzo!!! En plak die overal op! Flessen, jassen, schoenen, knuffeldoekje... je hebt ook strijklabels die je in de kleertjes kunt strijken. De leidsters op het kinderdagverblijf zijn daar écht blij mee!! Ik vind het ook super irtitant als een kind wéér nieuwe schoenen heeft, soms wel 4 paar per seizoen.. als je dan bij 16 kinderen de schoenen aan moet doen en er staat geen naam op, dan weet ik het ook niet meer! 
Dus ik bekijk het ook vanaf de andere kant ;) Maar ik snap je wel hoor. Ze moeten je kindje toch in ieder geval met zijn eigen speentje en knuffeltje laten slapen. Maar dat je een keer een paar sokken kwijt raakt, is niet te voorkomen denk ik!

Persoonlijk zou ik er nier zo'n probleem van maken, tenzij je alles heel goed gelabeld hebt en het dan nog regelmatig gebeurd. Je kunt zoals CvB schrijft niet verwachten dat de leidsters van al die kinderen van alle kledingstukken weten wat bij wie hoort. En een speentje in het verkeerde bakje, wat is het verhaal erachter? Misschien gebeurde er iets waar op gereageerd moest worden, even verkeerd neergelegd, of gewoon vergist wat wel gezien zou worden wanneer de speen nodig was. Kan gebeuren zou ik denken.

Dus idd niet de beste spullen mee naar de opvang en alles labelen. Dan voorkom je al een hoop ergernissen bij beide partijen ?

Ja ik begrijp zeker dat het kan gebeuren, maar als ik ernaar vraag en er wordt niet gezegd dat hij daar helemaal niet mee heeft geslapen vind ik een beetje gek. Ze kwamen er namelijk pas 3 dagen later mee dat ze hem niet konden vinden.
sokjes snap ik. Die heb ik ook gewoon weer teruggegeven, maar de speen zat al in zijn mond en die was echt niet van ons ?
Enfin; heb een mail gestuurd met hoe we er beiden voor kunnen zorgen dat het zo min mogelijk gebeurt. Dit betekent dat namelijk een ander kindje met ons kindje zn knuffeldoek rondbanjert of een speen mist.

Ja dat was ik ook nog aan het denken, als iets daar niet meer ligt, betekent dit dan dat andere ouders het thuis hebben en er niks van laten weten? Dat gaat ook wel ver zeg.
Denk dat het heel goed is dat je het bespreekbaar hebt gemaakt en inderdaad samen kijken hoe het in de toekomst voorkomen kan worden.
Werkte voorheen zelf een tijdje op een opvang (geen kdv) waar dit soort dingen ook wel eens gebeurde, hoe hard we het ook probeerde te voorkomen, en wilde dus ook die kant van het verhaal toelichten ?

Terug
Bovenaan