spullen voor de baby?

Oke misschien een hele stomme vraag, maar hebben jullie al veel cadeau's en spullen voor de baby gekregen? Bijvoorbeeld van ouders broers/zussen en goede vrienden?
Wij dus gewoon helemaal niks. Oke een paar kleine dingetjes, zoals een knuffeltje en sokjes.
Maar ik hoor om me heen verhalen van mensen die een mooie merk kinderwagen krijgen, spul voor de babykamer, een box ed.
Wij hebben het niet heel erg breed (mijn man heeft maar een tijdelijk partime-baantje, omdat zijn contract als architect niet verlengd werd) en ik had wel verwacht dat bijvoorbeeld onze familie of goede vrienden zouden vragen of we nog wat nodig hebben. Of is dit nou een hele verwende gedachte? Ik ging er gisteren over nadenken en werd er best verdrietig van. Inmiddels hebben we ook maar veel spullen zelf gekocht(onder andere een hele mooie kinderwagen via marktplaats!)en hebben een aantal dingen nog maar niet aangeschaft die niet direct nodig zijn, zoals een box en een wipstoeltje. Wie weet is er toch iemand die na de bevalling zo attent is om te vragen of we nog iets nodig hebben. En komt niet iedereen aanzetten met knuffels en andere onzinnige dingen.

Oke klinkt een beetje als een klaagverhaal, maar dat zullen de hormonen wel zijn;)

liefs Maartje

Wat vervelend dat je je zo verdrietig voelt!!!!
Zulke dure dingen als een kinderwagen e.d verwachtte ik niet te krijgen, en heb ik ook niet gekregen. Wel hebben we een box geleend van familie.
Veel hebben wel aan mij gevraagd wat ik wilde hebben. Ik heb om kleertjes, passend bij het geslacht, gevraagd omdat ik zelf weinig had gekocht omdat we het geslacht niet wisten. Karlijn is nu 4 dagen oud en ik heb heel veel leuke dingen gekregen maar geen kleertjes... hihihi
Gelukkig zitten wij financieel in een iets andere situatie en heb ik manlief naar de winkel gestuurd.

Met andere woorden, mensen komen echt niet met lege handen maar ook al vragen ze wat je wilt de kans dat je wat anders krijgt is groot. Hoop dat je dit een klein beetje minder verdrietig maakt!

Ik verwachte ook geen dure kinderwagen te krijgen hoor! Daar geef ik niet echt om. Maar vind het alleen raar dat niemand vraagt of we nog wat nodig hebben.
Ik vind dat ik me er niet zo druk over moet maken, maar ja mijn gevoel (lees hormonen) laten me zo voelen;)

He Maartje, ik denk dat dat komt als je bevallen bent, dan vragen ze vast welke wensen je nog hebt.
Ik heb toevallig 2e hands kinderwagen en box gekregen van een vriendin van mijn moeder, omdat die klaar is met de luiers. Ik weet dat mijn moeder een 10 dagen pakket maakt, en ik krijg van mijn ouders een triptrap kinderstoel. En dat vind ik zelf al veel te gek. En had ik zeker niet verwacht. Van mij hoeft dat ook niet, ben er zeker blij mee, want het kost nou eenmaal heel veel geld. We konden ons nu veroorlofen om een nieuw kamertje te kopen, maar als ik alles zelf moest aanschaffen dan had ik ook van marktplaats gekocht. Niet verdrietig zijn, je krijgt het mooiste wonder wat je maar kan wensen!

Maar ik snap wel heel erg goed wat je bedoelt. Je hoort vaak dat mensen de wereld aan dure cadeau's krijgen van ouders en derg. Maar lieve meid, als jullie kleine straks maar heel veel liefde van hun krijgt, dat is het allerbelangrijkste. En je gaat heus wel verwend worden als die kleine er eenmaal is, dat weet ik zeker.

Ik kreeg van mijn ene oma altijd 5 gulden en van de ander 50 gulden vroeger, en weet je dat ik blijer was met die 5 gulden, want ik wist dat ze het niet breed had, en iedereen, 10 kinderen 27 kleinkinderen en 15 kleinkleinkinderen kreeg die 5 gulden. En dat was me zoveeel meer waard dan die 50 gulden.

Ha lieve Maartje,

Geeft niks hoor, dit soort gedachten! Ik kan het me ergens wel een beetje voorstellen. Wij hebben van mijn mans ouders een wandelwagen gehad, wat ik echt veeeeel te gek vond. Maar ze willen dat graag bij ieders eerste kind schenken. Ik kon dus ook niet anders dan er heel dankbaar voor zijn en het van ze aannemen.

Van mijn ouders heb ik echt werkelijk waar geen idee wat we zullen krijgen.

Ik zit hier verder totaal niet mee, maar dat is ook omdat ik op dit vlak ook niets verwacht. Wij krijgen een kindje, dus ik vind het onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de nodige spulletjes er zijn. En nodig is een heel rekbaar begrip in NL!

Ik herken jouw gevoel veel meer op het gebied van aandacht krijgen. Mijn schoonmoeder wilde na de 20 weken echo echt alles weten en de echofilm wel 2 keer zien, mijn moeder begon na 2 minuten aan de telefoon al over mijn andere zussen en neefjes en nichtjes te ouwehoeren. Dat kwetste mij toen behoorlijk. Ik heb haar toen uit boosheid ook geen echofoto's gestuurd en de film heeft ze tot op heden ook niet gezien. Ik weet dat ze niets kwaads in de zin heeft, maar ze is daarin gewoon anders. En dat is heel confronterend en lastig als je liever de film 2 keer aan je eigen moeder laat zien dan aan je schoonmoeder... Maar ja, deze week (ben nu met verlof) kwam mijn mams lekker een dagje bij me langs en wil me dan graag wat werk uit handen nemen. Dat is haar manier en dat waardeer ik ook heel erg.

Nou het is een heel verhaal, op een debiel tijdstip (waardeloze nacht, zucht...) maar ik vind dat je je echt niet vervelend hoeft te voelen dat je dit even zo ervaart. Het zijn inderdaad de hormonen en mensen voelen niet altijd even goed aan waar jij behoefte aan hebt.

Heb je niet iemand die je wat meer in vertrouwen kunt nemen dan gemiddeld (zus, schoonzus?) die je eerlijk kunt aangeven dat je liever (gezamenlijk) iets nuttigs krijgt straks dan 10 knuffels? Wellicht dat die persoon dit subtiel kan overbrengen binnen de familie(s)?

Nou veel succes ermee en het is helemaal waar wat Nathalie zegt: het mooiste dat je kunt krijgen is je kindje zelf en uiteindelijk gaat het niet om de grootte van de cadeaus maar om de intentie waarmee het gegeven wordt.

hey dames,
Dank je voor jullie reacties. Ben inmiddels weer iets meer mijn nuchtere ik;)
De gevoelens die ik had kwamen denk ik ook doordat een paar maanden geleden vrienden de eerste baby in onze vriendengroep hadden gekregen. (ons kindje wordt de tweede) We hebben hen toen heel erg op weg geholpen met spullen, omdat zij het financieel niet breed hebben. Nu hebben wij het zeker financieel breder dan hen hoor, maar iets meer aandacht en hulp had ik wel verwacht. En misschien vooral wel aandacht, want bijna niemand van die vriendengroep vraagt hoe het met mij of mijn man gaat nu we voor het eerst papa en mama worden.

En als ik naar onze babykamer kijk dan ben ik ook best trots op mezelf en mijn lieve man als ik naar onze tweedehands meubeltjes kijk die we super mooi hebben opgeknapt, helemaal naar onze smaak.
Onze kleine meid krijgt spulletjes die met veel liefde zijn uitgezocht en opgeknapt! Tja wat zeur ik dan he?
En mijn schoonmoeder is een hele mooie deken aan het breien voor in de kinderwagen.Echt lief, want ze steekt er veel tijd in!
En als de baby geboren is dan zullen er heus wel mensen vragen of we nog wat nodig hebben.

Liefs Maartje

Hey Maartje,

Ik denk niet dat je zeurt. Je gevoelens zijn heel begrijpelijk! En dan maken die rothormonen het nog sterker. Gewoon lekker van je afschrijven hier!

Probeer lekker te genieten van de dingen die je wel hebt en van de personen die er wel voor je zijn. En zo te lezen lukt je dat gelukkig ook :D

Liefs rosan

Terug
Bovenaan