Spulletjes in huis halen...

Hoi meiden,

Ik was gister bij mijn vriendin die ik niet zo vaak zie en die in verwachting is van een tweeling (die moet nog 6 weken). Zijn weet dat ik nu 8 weken zwnager ben. Ze gaf me dus een cadeautje, een mutsje en een rompertje. Erg leuk, dat kleine spul... Ze vroeg of ik al spulletjes had gekocht. Dat heb ik dus nog niet gedaan omdat ik het nog een beetje eng vind om dat nu al aan te schaffen. Wel ben ik erg aan het kijken naar allerlei spulletjes. Wanneer zijn jullie begonnen met spulletjes kopen zoals kleertjes e.d.??
Ik ben al wel aan het kijken wat er allemaal nodig is en of ik wegwerpluiers wilgebruiken of niet.
Wil wel graag wat spulletjes kopen maar is het niet erg vroeg??

Liefs Sas
 
Hoi,

Pas na de echo met 11 weken hebben we voor het eerst iets gekocht voor de kleine: een truitje, verder nog niks.
Aangezien we het toen ook verteld hebben aan anderen kwamen er toen ook wel wat dingetjes naar ons toe (rompertjes, sokjes etc).
We zijn daarna niet als een gek gaan inslaan. Vanaf een week of 16 ben ik afentoe wat gaan kopen wat we nodig hebben.
Ben nu 30 weken en ben bijna compleet. Nog een stel kleertjes voor direct na de geboorte en een badje, maar dan zijn we er wel.

Tuurlijk wou ik ook direct wel van alles kopen, maar heb me ingehouden en een groot voordeel van afentoe iets kopen is dat je niet in één keer een hele grote uitgaaf hebt.

Wij zijn er dus bijna en als ik straks met verlof ga, dan ga ik lekker alles wassen en opbergen voordat de kleine er is.

Maar eh, iets kleins voor de kleine kopen maakt het toch echter en is dus op een gegeven moment wel leuk.

O ja: nog gefeliciteerd!!
 
Hoi,

Ja ik zou het ook nog eng vinden met 8 weken hoor. Ben zelf momenteel 20 weken heen en vorige week gehoord dat mijn punctie goed uitgevallen is en we weten nu ook dat we een jongetje krijgen.
We hebben al een 9 jarige dochter en ik heb behalve eerste kleertjes niets meer van toen.
Ons 'probleem' is dat we niet eens een kamer over hebben voor de kleine; we hebben maar 2 slaapkamers en geen zolder o.i.d..
Voor andere woonruimte vanwege gezinsuitbreiding komen we niet in aanmerking en kopen zit er voor ons thans niet in.

Hee gefeliciteerd en doe rustig aan.

 
Hai Sas,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik vond het ook eng om al zo vroeg spulletjes te kopen. Ik ben nu bijna 23 weken en ben nu volop bezig met spulletjes te verzamelen.
Alles wat ik nodig heb voor tijdens en na de bevalling heb ik in huis, maar verder heb ik nog weinig gekocht. Ik vind het nl erg moeilijk om kleertjes te kopen omdat ik niet weet of ik een jongen of een meisje krijg. Ik vind het lastig.
Je hebt nog zo lang de tijd om alles in huis te halen!! Succes ermee.

Groetjes,

Mariska
 
Hoi Sas,

Ik ben nu 5 weken en wij hebben afgesproken dat we pas na 12 weken gaan kopen en dergelijke omdat dat nog de "fragile" weken zijn.

Misschien heb je er iets aan. Heel veel plezier.

Groetjes Linda
 
Ik durfde zelfs na de eeste spannende 12 weken nog geen kleding te kopen... Kleding kopen was echt een flinke stap. Wel heb ik na de termijnecho toen ik een week of 12,5 was een Felicitas doos aangevraagd, erg leuk om te krijgen!

Succes!
 
Ik ben ook 8 weken zwanger, maar wij kopen ook nog niks hoor. Ik wil eerst de 12 weken door zijn gekomen. Ik heb het ook nog niet aan iedereen verteld. Wel aan familie, ouders, broers en zusters enzo, op mijn werk, maar verder niet.
Ik kijk wel naar kleertjes en zo. Dan vind ik het nog zo onwerkelijk! hahah
 
Hallo,

ik ben over de helft maar heb eigenlijk nog bijna niets. De eerste tijd heb je behalve een bedje en zo ook haast niks nodig, dan haal ik de rest wel als het zover is. We hebben ook nog geen kamer, die moet nog gebouwd worden. Soms voelt dat wel gek, maar eigenlijk vind ik het wel relaxt. Ondertussen krijg ik van alle kanten aanbiedingen om maxi cosi's, boxen, bedjes, wipstoeltjes, enz. te lenen en ik heb besloten daar maar gebruik van te gaan maken tzt!

succes (maar het is wel heeeel leuk om dingetjes te kopen, dat geef ik toe. bij mijn moeder is het hek helemaal van de dam...) ;)
 
Terug
Bovenaan