Spulletjes tweede uk

Lieve meiden,

Wij verwachten ons tweede kindje. Als de kleine uk wordt geboren is onze kleine meid 18 maanden. Wat zouden jullie doen, een dubbelwandelwagen kopen en een extra ledikantje of een peuterbedje?

Bij de eerste hadden we heel snel de wandelwagen en kamertje uitgezocht, maar nu is het toch wel lastig vind ik.

Bij ons was het verschil 13 maanden en een jaar later nr 3. Wij hebben een duowagen aangeschaft. Ik liep ook veel en zo'n kleintje kan nog niet lang wandelen. Nr 3 had ik in een draagdoek mee.

Bij ons hebben ze met 2 jaar een peuterbed gekregen. Zo'n meegroeibed van Ikea. Dat is ons prima bevallen. Tweedehands voor een paar tientjes te krijgen.

Bij een tweede hoef je niet alles meer aan te schaffen tevens weet je vaak wel wat overbodig is.

Meid denk er goed over na wat je wil. Je hebt nog alle tijd. En kies wat jij prettig vind.

mijn dochtertje is als onze tweede wordt geboren bijna 2. Ik koop geen nieuwe wagen, ze loopt naar lekker en als we met z'n viertjes op stap zijn, kan ze altijd nog in de buggy... Of de baby in een draagzak! Ik neem ook nog geen juniorbed, daar vind ik haar nog te klein voor. Dus hier nog één ledikantje op de kop tikken en dan komt het hier prima in orde.

Kijk gewoon wat voor jou/jullie handig is en waar je je prettig bij voelt. :)

Wij proberen stan volgende week naar een groot bed over te doen. Hij is nu een jaar en 8 maanden en vind zichzelf heel groot. Dus we proberen het gewoon! Een tweede ledikantje is snel erbij gekocht.

Tegen de tijd dat de tweede komt is stan 2 jaar en driemaanden. Ik ga ervan uit dat hij dan al grote stukken kan meelopen. Kan nu al naar de winkel geen en weer!

En eventueel in buggy idd, en kleintje in draagzak.

Liefs

Tja lastig... Ik heb een zoontje dat nogal ondernemend is dus als onze nunmero 2 eerder gekomen was, zou ik zeker een duowagen hebben gekocht. Maar wie weet kan je ook wel uit de voeten met een zogenaamd kiddy-board?
Ledikant idem dito, ons zoontje ging met 2,5 naar een juniorbed en kwam er steeds uit, nu nog heel vaak. Dus ik zou ook een ledikantje extra kopen in jullie geval. Maar nogmaals, ligt echt aan hoe jullie t inschatten wat handig is.
Succes met kiezen, gelukkig heb je nog even! ;)

Qua wandelwagen hier exact het zelfde probleem als jij... Zoontje hier dan ook +/- 18 maand
ik loop niet mega veel hier (alleen) maar toch zo nu en dan wel stukjes rondom huis of even naar de winkel op de hoek.... Ik heb zoontje vrij lang in draagdoek gehad omdat hij vreselijk veel huilde ivm reflux.... en die mogelijkheid heb ik natuurlijk bij babe nummer 2 ookwel al word het op den duur vrij pittig... ook met 2 jaar is het niet gezegd dat een kindje veel loopt, daarbij is het een vreselijke deugniet (nu al) en hem los mee naar de winkel nemen word dus drama.... want die trekt me alle schappen leeg vermoedt ik zo.... voor zulke momenten zijn duo wagens wel ideaal..... maarja om nou alleen voor je boodschappen een dure duo wagen te kopen pffff.... zit dus ook echt in 2 strijd....
Mijn zus had zo'n kar achter de fiets die je ook als buggy kon gebruiken... en die vond dat 3 keer niks, erg breed, kon nergens door enz.... dus ook dat is geen oplossing...

dan het bed:
en ik vind hem zowiezo met 18 maand (en eigenlijk dus nog eerder, aangezien hij ook de tijd moet hebben voor de baby er is om te wennen aan zn nieuwe kamer en bed..... dus ik vind hem dan nog te klein voor een gewoon bed... Wij kopen of lenen eerst een wieg voor de baby zodat die bij ons kan slapen en zoontje lief (wel in zn nieuwe kamer) in zn eigen ledikant kan blijven slapen.... Als hij gewend is aan al het nieuwe omtrent de baby....zien we gauw genoeg na een maand of 3 / 4 of hij inmiddels groot genoeg is voor een junior / peuter bedje... En anders kopen we er een 2e ledikant bij....

Toen onze 2de kwam was de oudste 22 maanden. WIj hebben toen ze 1,5 was via marktplaats een tweede babykamer gekocht. Een roze met lila. Helaam gaaf. Ben erg blij met die aankoop. Ze sliep dus gewoon nog in een ledikantje en met 2,5 kreeg ze een groot bed.
De jongste (nu bijna 3) is met 2 jaar al overgegaan naar een groot bed omdat ze uit haar ledikant was geklommen en gevallen.
het verschilt per kind of het in een groter bed kan of niet.
Verder geen duo wagen aangeschaft. Ik had een kiddy board achter de wanderwagen en dit werkte prima. Nu inmiddels wel een duowagen in huis maar dat is omdat ik werk als gastouder.
Als onze derde uk er is, is mijn jongste oppaskind 10 maanden dus ik heb hem wel nodig denk ik :)

Op marktplaats zijn zat duowagens te krijgen. Ik heb er zelf 1 gekocht voor 85 euro. Dus dat zou ik zeker doen. Mijn zoontje is nu 14 maanden en ben volgende week uitgerekend. De 2e gaat de eerste 4 maanden in de wieg en dan kijken we of de oudste naar een peuterbedje kan, of dat we een goedkoop ledikantje bij kopen. Een ledikantje is zo gekocht, dus kijk eerst even hoe het gaat.

Terug
Bovenaan