sreeningsecho (20 weken) uitwendig of inwendig???

Hallo meiden!

Wie kan mij vertellen of de screeningsecho van rond de 20 weken uitwendig of inwenidg is? En hoe lang duurt het, wat houdt het precies in?  Klopt het dat ze alles even "checken" qua organen en dergelijke? Wie kan haar ervaring met mij delen?

Groetjes  Cindy (a.s. juli 2006-moeder)

Hoi Cindy,

Grappig dat je precies vandaag deze vraag stelt. Ik heb namelijk vandaag mijn screeningsecho gehad.

Het is een uitwendige echo. (zijn vanaf een week of 12 alle echo's) De gyn kijkt of alles erop en eraan zit, of het op de goede plek zit en of het functioneert zoals het hoort. Je kindje word van top tot teen gecheckt. Hoofdje: hersenen, ogen, neus, kaakjes en of gehemelte en lip gesloten zijn. Lijf: Armen,handjes, ruggegraat, buik, organen, hartje, navelstreng en indien gewenst geslacht. (Wij krijgen een meisje!) En tot slot beentjes en voetjes. De hele echo heeft ongeveer een half uur geduurt. En alles was goed.

Als ik je een tip mag geven: Neem een videoband mee! Niet iedere gyn wil het doen, maar vraag of ze het allemaal op band willen zetten. Dan kun je thuis heerlijk op je gemak de hele echo nog een keer beleven. Bij het kruidvat hebben ze banden van een uur. Kosten nog geen 2 euro.

Ik hoop dat hiermee je vraag een beetje beantwoord is. Veel plezier bij de echo!
Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

Ik heb de echo ook gehad en hij is uitwendig. Hij duurt ongeveer een half uur en ze kijken alles na. Of alle organen goed ontwikkeld zijn. Of de groei overeenkomt met de uitgerekende datum. Ook kunnen ze het geslacht al zien. Dus mocht je het willen weten je kan het altijd vragen. Ik krijg nu elke keer als ik in het ziekenhuis kom een echo. Dit komt omdat ik diabetes heb en niet zo goed ingesteld ben. Zo kan ik goed zien of onze zoon goed groeit en alles oke is.

Bedankt voor jullie reacties!

Kat, wat een goede tips!!! Ben benieuwd of mijn gynaecoloog het wil openemen. Wist helemaal niet dat dat kon! Geweldig goede tip!

Wat leuk dat je een meisje krijgt! mijn vriend wil het absoluut niet weten, dus dan wil ik het ook niet weten, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel hanidg om te weten hoor!!!

Vond je het leuk? Vast wel! Lijkt me erg leuk (zolang alles goed is natuurlijk helemaal!!!). Ik krijg deze echo de 21e!

Fijn dat alles bij jou goed was!

Liefs Cindy

Terug
Bovenaan