Sta vraagje

A

Anoniem

Guest
Zoals jullie op de vakantiefoto's een beetje kunnen zien, begint Lukas los te staan (oke pauline, ik geef toe het lijkt eerder op p..pen, maar je moet toch ergens beginnen).

Maar Lukas gaat alleen staan als hij iets in zijn handje heeft. Is er iemand die dit herkent? Ik ben wel benieuwd.

Annemieke

Hoi Annemieke,

Milan begint met de zitstand, dan zet hij zijn handjes op de grond en doe dan zijn pootjes onder zijn billen en dan komt hij dus niet verder dan gestrekte beentjes en hoofdje naar beneden. Tja en om dan iets te kunnen pakken om je omhoog te trekken is dan ook erg lastig. Maar ook hij heeft altijd wel iets in zijn handjes en vooral als hij op zijn knietjes ligt dan zijn het vaak de activitycenter en het zingende poesbeest in de box die het dan moeten ontgelden.

Het is niet zo dat hij iets gebruikt om zich aan omhoog te trekken maar gewoon, zodra hij iets in zijn hand heeft gaat hij staan. Kijk maar naar deze foto. Het lijkt misschien dat hij zich eerst aan mijn benen heeft omhoog getrokken maar dat is dus niet zo. Hij zat te spelen met de zonnebrand en ging toen staan. Zodoet hij dat elke keer. hij zit te spelen en gaat dan staan. Misschien is dat idd gewoon de verklaring. Kleintjes hebben bijna altijd iets in hun handen.

Annemieke

Hai Annemieke,

Ik herken het wel een beetje van de kids op het KDV waar ik werk! Ik denk dat ze toch op een bepaalde manier kracht kunnen zetten door iets in hun hand te hebben.
Jente pakt bijvoorbeeld tijdens het lopen wel eens zijn eigen arm beet, volgens mij denkt hij dat hij op die manier meer evenwicht heeft en zich veiliger voelt.
Misschien is het iets in je hand hebben tijdens het gaan staan wel min of meer hetzelfde idee.

Vindt het trouwens een heerlijke foto, hoe oud is jou ventje nu?

Groetjes Fennie en Jente

Inderdaad misschien het gevoel dat dat veilig is. En je zo kunt staan.
Ik denk dat het vergelijkbaar is, als je papa of mama beet houdt kun je staat. Alleen het besef natuurlijk nog niet heeft dat je met een tube zonnebrandcreme gewoon omkukeld.

Maar het blijft een leuke foto, ondanks de p..p houding hihihi

Fennie,

Lukas is nu elf maanden. Wat gaat dat snel zeg!

Annemieke

Ik vind het echt zo'n leuke foto!!!!
Kan je verder niet helpen met tips ofzo want Tyche is nog niet zo ver maar wou toch even laten weten dat die foto zo stoer is!

Mirthe heeft dat nu met los lopen....ze wil allen losse stapjes zetten met haar handen vol speelgoed. Geeft blijkbaar soort hou vast.

Terug
Bovenaan