Staafmixer/Pureren.

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben op zoek naar een goede staafmixer/pureerder om verse fruithapjes te kunnen maken voor mijn dochter ( 4.5e maand ).</p><p>Hebben jullie tips/suggesties waar ik een goede staafmixer kan kopen? ( die echt alles superfijn pureert )</p><p>Lieve groetjes,</p><p>Kelly</p>
 
Niet perse een merk ofzo, maar zorg voor een "plattere" RVS kop. Eerst had ik een simpele van de Action, van plastic, had wel een fijne platte kop, waardoor er geen voedsel opstapelt. Maar hij was van plastic en was op een gegeven moment helemaal verkleurd en dat vind ik onhygiënisch.
Nu een tefal staafmixer, maar dus met een hele diepe kop, deze pureert heel lastig, omdat het opstapelt in de kop en hij overal lastiger bij Kan ofzo, geen idee... maar het is een heel naar ding ?. RVS is wel fijn, omdat het hygiënisch is
 
Wat vooral scheelt is een kop die ondiep/gegolfd/met gaatjes aan de zijkant is. Daardoor kan de puree er makkelijker van tussen waardoor je inderdaad makkelijker alles glad krijgt (er blijven geen stukken haken in de kop).
Wij hebben een kunststof staafmixer, die verkleuren inderdaad wel, afhankelijk van wat je gebruikt. Echter heeft kleur uiteindelijk niks met bacteriën etc te maken, dus ik maak me er geen zorgen om :)
 
Uhm ik heb geen staafmixer ? en nooit gemist ook haha ? ik prakte gewoon alles met een vork. En dat duurde niet lang, want vanaf een maand of 6 wilde mevrouw niks meer wat helemaal gepureerd was. Ze at het alleen als er nog iets van structuur in zat
 
Ik had speciaal hiervoor een nutri bullet gekocht. In eerste instantie heel fijn, omdat je geen messen hoeft schoon te maken maar alleen de beker. Alleen na twee maanden kwam er een brandlucht vanaf en bleek hij stuk...schijnt vaker voor te komen, dus deze zou ik niet aanschaffen 
 
Gewoon een simpele staafmixer van de Hema, 15 euro. Heb hem maar 1,5 maand gebruikt en vanaf 6 maanden met de vork geprakt. 
 
Net als ananasss heb ik ook ook nooit eten gepureerd. Flink prakken met een vork (en later steeds wat grover). Zo leren ze het veel sneller en komt het ook minder snel naar buiten. Als mijn zoon een enkele keer eens een potje kreeg dan duwde hij dat met zijn tong veel meer naar buiten dan mijn verse, geprakte hapjes. 
 
Terug
Bovenaan