staan en overal bij komen

Ik heb een vraagje.
Ik heb een zoontje van net 1 jaar.
Maar hij doet nu alles wat niet mag, kan dus al erg goed overal bij staan.
Will dan alles van tafell pakken , zit aan alles wat in de vensterbank staat.
Dit wil ik niet hebben, maar hij luisterd niet , hij vind het zelf wel grappig.

Als er visite komt zit ik het liefst aan de hoge tafel , dan kan hij er niet bij.

Help hoe maak ik hem duidelijk dat iets niet mag
 
Hoi blijemem,

Ons zoontje is nu 18 maand en sinds ie bij de tafel kon zeiden we ook dat dat niet mocht, maar luisterde ook niet. we bleven    het    tegen hem   zeggen. nu is
hijbijna 19 maand en begint ons nu te testen en na een paar keer niet luisteren gaat ie tegenwoordig even de box in.
Hij begrijpt best veel al want hij kijkt ons ook aan als ie iets doet wat niet mag.
Slaan doet ie ook maar ik heb hem 1x met zijn bolletje een beetje onder de kraan gehouden en dat werkt ik hoef maar kraan te zeggen en dan houd ie gelijk op.
ze moeten het nog leren en dat duurd wel even maar je moet gewoon volhouden.

succes

         groetjes sandra mama van niels
 

Wat ik deed bij mn zoon (nu 5 jr) was gewoon niet veel op tafel zetten!
Gewoon 1 ding waar hij niet aan mag komen (een plant of zo) en daar dan consequent mee zijn.
Geeft heel veel rust ivm hete thee ed (dat zette ik tijdelijk ergens anders) en toch leerde hij dat het niet mocht.(aan spullen op tafel komen).

|En dan bouwde we t langzaam uit naar een beker melk of een a.b.....

Je zal denken wat soft...maar we hebben met hem nooit problemen meer gehad met spullen pakken die niet mogen.(en geen paniekerige moeder ivm hete dranken of glazen)
Ook geen kasten leeggerukt of zo.

In princiepe gaat t om het leren van het woordje "nee". En das heel moeilijk voor die kleintjes
Ze lijken het te snappen (huilen of gillen of lachen als reactie) maar na een paar minuten zijn ze het vaak echt weer vergeten.


En dan douw ik hem niet met zn hoofd onder de kraan!!!
Ik denk niet dat ze de connectie echt snappen dan. (volgens mij kan je beter 2 keer nee zeggen en dan het voorwerp verwijderen dan echt straffen uitvoeren op die leeftijd)
Maargoed....ik ben bevooroordeeld...mijn zoon had een waterangst tot 4 jr. (douchen??...krijzen!!)

succes!!!
 

O..sorry dat van die kraan was ivm slaan.

Mijn dochter van 13 mnd doet dat ook wel eens...slaan of krabben.
Voor haar is het al straf genoeg om haar dan op de grond te zetten en te negeren. (maakt ze er een enorm drama van)


doei doei.....
 
hoi,

wij hebben hetzelfde probleem hij is oook pas 1 en wil van alles pakken waar hij maar bijkan. ik blijf conseqent nee zeggen en hem daar weg halen en bied hem iets anders aan om hem bezig te houden het negatieve met positieve benaderen.

zoals nee dat mag je niet maar dit wel.
was ooit zoiets op tv. klinkt wel goed het kind word er ook niet goed van als veel dingen nee word.

ik ben er pas mee begonnen dus echt resultaat heb ik niet veel geduld voor nodig.

gr. melek
 
Hoi lekker,

Ik begrijp het wel.Toen hij  wat water had gekregen op zijn hoofdje werkte niets het verbieden en nee zeggen  hielp niet en de box werktte ook niet. Ik ben een volhouder op zich. Slaan doe ik niet dat vind ik niet kunnen.
Het werpt toch aardig zijn vruchten af want hij is een stuk rustiger en vrolijker, hij luisterd ook wat beter. Hij helpt nu ook heel vaak mee om de tafel te dekken. Door de place mets op tafel te leggen en met afruimen helpt ie ook met de lichte dingen.
Ons zoontje heeft geen waterangst. Het lijkt me niet leuk om dat te hebben als je steeds bang voor water bent , ik hoop dat je kindje niet zo bang meer is.
Mijn zoontje is een echte waterrat.

Groetjes sandra      
 
Terug
Bovenaan