staan en proberen te lopen met 5 1/2 maand

Mijn kleine meid wil al sinds een kleine maand staan en proberen te lopen. Liggen in de box is er eigenlijk niet meer bij. Dat wilt ze echt niet meer. Zitten wilt ze soms nog wel, maar het liefst staat ze zoveel mogelijk. Ze heeft dan ook een loopstoeltje en dat vindt ze geweldig en gaat de kamer al helemaal door. Nu hoor ik mensen zeggen dat dat niet goed is en dat ze daar kromme benen van zou krijgen, maar ook mensen die zeggen dat dat bakerpraatjes zijn. Nu twijfel ik of ik het wel moet toe laten dat ze staat en loopt.
 
hoi,

1 vraagje: hoe wil je het tegenhouden?

denk dat als ze niets anders wil je haar moeilijk kan dwingen om te blijven zitten!! of je moet haar vastbinden maar of dat zo succesvol is!!!! hihihihi

groetjes non
 
Hoi Angie,

Mijn zoontje stond ook al rechtop in zijn bedje met 6 maanden. Kan je niks aan doen. Volgens de kinderarts doen babys niets waar ze niet aan toe zijn dus heb je gewoon een fysiek vlot kind. Alleen werd me afgeraden om hem langer dan 10 minuten in een loopstoeltje te laten ivm zijn heupjes. Schijnt de heupgewrichten teveel te belasten. Ik kreeg het advies hem lekker los in de kamer te laten oefenen. Bij mij was er in ieder geval geen houden meer aan, heeft het kruipen totaal overgeslagen en met bijna 8 maanden wandelde meneer vrolijk los door het huis. Zijn beentjes zijn mooi recht en hij heeft een sterk ontwikkeld evenwichtsgevoel. Is wel extra opletten maar ik vind het ook wel heel erg leuk.
 
Het loopstoeltje is niet goed. En grote kans dat ze daar heeft wel de smaak te pakken gekregen van het rechtop staan.
Als je kindje zich zelf optrekt en gaat staan hoef je dat niet af te remmen.
 
Terug
Bovenaan