Staan en proberen te lopen...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Vorige week heb ik een mailtje gepost over het motorisch achterlopen van Lotte. (2-5-2007)  Ze heeft iets nieuws ondekt. Ze kan staan. En ze probeert zelfs al te stappen. Hoezo achter??? Het lijkt er gewoon op dat ze het kruipen wil overslaan. Ze kan nu, ongeveer, een minuut of 2, 3 staan. Erg wiebelig, we moeten haar natuurlijk vasthouden anders valt ze om.

Ze wil het liefste de hele dag staan en wordt boos als ze moet liggen. Zijn er meer baby's die zo snel willen lopen? Als ze een speeltje ziet liggen, begint ze er al heen te stappen...

Groetjes, Marisa

Britt is iets ouder dan 4 maand, maar wil ook echt gaan staan nu. We stimuleren dit echter niet.

Ik heb zoiets van doe maar rustig aan, voor je het weet ben je groot en moet je veel staan en lopen ;)

xxx Nienke

Hoi,
Kruipen is heel belangerijk, ook voor de spraakontwikkeling..Klinkt gek, maar schijnt echt zo te zijn. De linker en rechter hersenhelft worden door het kruipen gestimuleerd, en dat is nodig   bij de spraak..Weet niet helemaal hoe het werkt, maar het is onderzocht vertelde iemand me eens, dat kinderen die later spraakproblemen hebben, als baby vaak niet hebben gekropen.
Dus dat zou ik wel proberen te stimuleren..
Tuurlijk is stappen ook erg leuk als je dat kan, maar dat komt wel..
Groet R

hoi,

hier nog een mijn dochter meryem (15.05) staat nu ook, wel wat wankel en we moeten haar vast houden natuurlijk, maar ze houid het ook zo,n twee minuutjes vol, ze wil nog niet achter haar speelgoed aan, ook probeert ze nu haar teentjes te pakken dat is ook nieuw, maar het op haar buik liggen vind ze nog steeds niets wel schuift ze een beetje op haar billen en ze draait om haar eigen as, hihihi soms kom ik kijken en dan ligt ze ineens onder de tafel terwijl ze even van te voren nog ver weg van de tafel af lag, ik zei nog marisa pas geleden bij je andere topic binnen een week veranderd er zoveel haha, maak je niet druk, alles komt op zijn tijd.
groetjes bianca

Terug
Bovenaan