Staan in bed

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is net 9 maanden oud en gaat sinds een week staan in zijn bedje. Hij trekt zich dan op aan de spijlen en blijft zo een tijdje staan. Wordt hij moe dan gaat hij brullen, want terug gaan zitten of liggen kan hij nog niet. Op zich allemaal heel mooi natuurlijk, maar ook wel vermoeiend, want meneer wil dus niet meer slapen. Ook met een slaapzakje aan (en zelfs met 2 slaapzakjes over elkaar aan) lukt het hem om te gaan staan. Wat kan ik hieraan doen? Overdag slaapt hij nu dus helemaal niet meer, `s nachts werd ie sowieso al een paar keer wakker maar babbelde dan wat tegen zijn konijn en viel terug in slaap. Nu echter gaat hij dan staan, met alle gevolgen vandien. Vastleggen ben ik eigenlijk geen voorstander van, en hem laten huilen en staan vind ik levensgevaarlijk (als hij loslaat knalt hij misschien met zijn hoofd tegen de spijlen of de muur), maar ik zou toch graag nog eens een nacht doorslapen zonder een keer of 5 uit mijn bed te moeten om meneer terug neer te leggen. Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en wat doen jullie hieraan? Hopelijk heeft iemand een oplossing voor me, want dit is echt niet leuk meer...

Groetjes,
Marian

PS: Bijkomend vraagje: hoe voorkom je dat je kindje over de bedrand kruipt? Ik scheen dat met 10 maanden te doen en houd dus nu mijn hart vast voor mijn zoontje.
 
Herkenbaar verhaal! Wij hebben onze oudste vastgelegd met een slaapzakriem. Vanwege de veiligheid moet je eigenlijk wel een speciale slaapzak kopen. Beide dingen zijn verkrijgbaar bij de prenatal.
 
Bekend verhaal. Mijn dochtertje deed dit ook een tijdje. Wat bij ons hielp was om telkens eventjes te gaan kijken (om de 5 minuten) en haar dan weer neer te leggen (zonder al teveel tegen haar te zeggen, hooguit: welterusten). De eerste keer hield ze dit een aantal keren vol. De nacht daarna al minder en de nacht daarna hoefte ik nog maar 1 keer terug te komen om haar neer te leggen. Het is nog wel eens terug gekomen, maar als je maar laat merken dat het echt de bedoeling is dat ze gaan slapen, dan leren ze het vanzelf wel. Succes!
 
Hallo mijn dochter is nu ruim 8 maanden en kan al volluit staan, maar daar heb ik absoluut geen last van als ze moet slapen, want ik wieg haar in mn armen tot ze in slaap valt en dan pas leg ik haar neer in haar bedje. Grappig want overdag wieg ik haar nooit in slaap maar slaap ze zonder problemen in haar box!!
 
Terug
Bovenaan