Staan in bed

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is net 9 maanden oud en gaat sinds een week staan in zijn bedje. Hij trekt zich dan op aan de spijlen en blijft zo een tijdje staan. Wordt hij moe dan gaat hij brullen, want terug gaan zitten of liggen kan hij nog niet. Op zich allemaal heel mooi natuurlijk, maar ook wel vermoeiend, want meneer wil dus niet meer slapen. Ook met een slaapzakje aan (en zelfs met 2 slaapzakjes over elkaar aan) lukt het hem om te gaan staan. Wat kan ik hieraan doen? Overdag slaapt hij nu dus helemaal niet meer, `s nachts werd ie sowieso al een paar keer wakker maar babbelde dan wat tegen zijn konijn en viel terug in slaap. Nu echter gaat hij dan staan, met alle gevolgen vandien. Vastleggen ben ik eigenlijk geen voorstander van, en hem laten huilen en staan vind ik levensgevaarlijk (als hij loslaat knalt hij misschien met zijn hoofd tegen de spijlen of de muur), maar ik zou toch graag nog eens een nacht doorslapen zonder een keer of 5 uit mijn bed te moeten om meneer terug neer te leggen. Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en wat doen jullie hieraan? Hopelijk heeft iemand een oplossing voor me, want dit is echt niet leuk meer...

Groetjes,
Marian

PS: Bijkomend vraagje: hoe voorkom je dat je kindje over de bedrand kruipt? Ik scheen dat met 10 maanden te doen en houd dus nu mijn hart vast voor mijn zoontje.
 
Ik heb zelf een tijdje de safe t sleep gebruikt. Dit zit met klittenband om je matras heen en je legt de kleine dan wel vast maar hij heeft dan wel genoeg ruimte om te bewegen. Mijn zoon kon zich wel omrollen ook weer terug maar hij kon niet gaan staan.
Misschien is dit een idee?
 
Heel herkenbaar, dit heeft mijn zoontje ook gehad. Maar meestal hebben ze redelijk snel door hoe ze moeten gaan zitten en weer gaan liggen. Het is dus even doorbijten maar volgens mij veel veiliger dan op welke manier dan ook, vastleggen. Mijn zoontje is vrij beweeglijk in bed en zou zich absoluut onder de safe t sleep uit werken en dan is het veel te gevaarlijk.
Mijn zoontje is zeer ondernemend en ondeugend maar over de bedrand, nee dat is hem nooit gelukt.
 
Terug
Bovenaan