Staan is ineens ook leuk

A

Anoniem

Guest
Even een nieuw onderwerp hoor, het is zo stil hier!
David is ineens erg van het staan (op schoot enzo). Wel leuk maar ik vraag me soms af of  ik dat  nu beter wel of niet kan  stimuleren op deze leeftijd. Wat zijn jullie ideeen hierover?        

groetjes Staartmees

Hoi Staartmees!

Inderdaad rustig...
Domenikos vind dat ook leuk, mijn man doet dat spelletje soms met hem, hij houdt zijn handjes vast en Domenikos trekt zichzelf helemaal op om te staan. Met een schaterlach... Ik geloof niet dat dit al gezond is op beebjes leeftijd.(de heupjes)  Heel eventjes niet te vaak en zeker niet te lang. Vandaag hebben we 5 minuutjes het loopstoeltje uitgeprobeerd. Wat een lol had de kleine! Hij vond het reuze interessant. De kinderarts had gezegd vanaf 8mnd (gister was hij precies 7) dus ik durfde maar heel even... Nog steeds geen nieuws over de operatie, de 4de mei het eerste onderzoek... (daarna nog een en dan wachten op de kweek)
Helaas duurt t nog wel een poosje zo. Ik had gehoopt dat alles al achter de rug was als ik weer ging werken (begin mei) en dat ie al goed hersteld zou zijn voor z'n eerste duik in de zee (wanneer??????)
Ach het regent nu pijpestelen...

groetjes,Priscilla

Ik heb wel eens gelezen dat je het niet moet tegenhouden, volgens mij staat het in het boek, oei ik groei. Dus lekker van genieten dat David al zich zelf weer iets nieuws probeert aan te leren.

Het is inderdaad stil hier, jammer eigenlijk, zo leuk om verhalen te lezen van anderen, die een kindje hebben met ongeveer dezelfde leeftijd.

Thomas vindt staan (en aan de hand lopen) ook helemaal geweldig. Ik moet je zeggen dat ik er nog niet eens bij stil had gestaan dat dat slecht zou zijn. Maar hij is ook moeilijk te stoppen, als je hem al even aan de handjes pakt dan trekt hij zich al op. En in het loopstoeltje rent hij echt al door het huis, al schaterlachend, trots naar papa en mama kijkend of we het wel zien wat hij kan!  

Wow, Roos, die van jou gaat als een speer! Die hou je dan ook niet tegen natuurlijk.

Ik denk dat ik het gewoon blijf doen zoals ik het doe. Op schoot mag hij af en toe als hij het aangeeft  een paar minuten "oefenen" en verder houden we het rustig. Lekker op de buik op de grond (schuiven gaat al best goed) en veel momenten  in de box. Zelf optrekken doet hij toch nog niet.

Ik merk dat hij af en toe een beetje te "uitgelaten" wordt van al die nieuwe dingen, het leven is ineens zo spannend! Dan is het moeilijk om hem weer rustig te krijgen voor bed of kan hij zich niet goed  concentreren op de borstvoeding.

Terug
Bovenaan