Staan jullie daar ook weleens bij stil?

Hallo meiden,

Ik heb misschien een hele rare vraag hoor. Wij zijn nu sinds 9 maanden aan het proberen om zwanger te worden. We vrijen nu dus op een onveilige manier. We hebben dit wel bespreekbaar gemaakt om eventueel een aids test te gaan doen. Maar we vonden het allebei niet nodig omdat we denken dat we geen risico lopen, dus in goed vertrouwen. Maar nu spookt het af en toe toch door mijn hoofd heen, of dat het toch misschien wel dom is om dit risico zo te lopen. Hoe gaan jullie daarmee om? Hebben jullie ook van te voren een aids test gedaan voordat jullie met kinderen gingen beginnen? Of maak ik me nu af en toe onnodig onzeker hierover?

Groetjes van E.

Hallo E.

Ik denk dat je onzekerheid alleen weggenomen kan worden als je werkelijk een aids test heb gedaan. Als jij je daardoor een stuk prettiger voelt, moet je het zeker doen. Mijn man en ik, hebben hem alle twee gehad, doordat hij een keer in aanraking is geweest met een injectienaald, en ik omdat ik een uitgebreid onderzoek heb gehad voor dat soort ziektes. Dus wij zijn er zeker van dat we niets onder de leden hebben. Ik kan me het heel erg goed voorstellen dat je daar onzeker over bent. En misschien is het alleen maar goed als je het zou doen. Ik vind dat veel meer mensen heir over na moeten denken. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen hiermee. Succes.

Groetjes Vanessa

Wij hebben ons in het begin van de relatie laten testen. Ook geef ik een aantal malen per jaar bloed voor de bloedbank en daar wordt je ook elke keer o.a. ook getest op soa's.

Helaas kan het gebeuren dat 1 in de relatie ook buiten de deur "eet", dus dan loop je alsnog risico als dat niet veilig gebeurt.

Ik ben het wel eens met Vanessa. Dat is het enige dat je zekerheid geeft.

Met de eerste controle bij de verloskundige werd bij mij bloed afgenomen en vroeger ze of ik bezwaar had als ze o.a. een aids test uitvoerden.

Groetjes
Jolanda

Terug
Bovenaan