staan,klimmen en vallen

Hoi mam's.
De tijd is aangebroken,mijn zoon is nu 7 maanden en het liefste wat hij doet is kruipen,klimmen en staan......De grootste lol heeft ie als hij na het klimmen,dan eindelijk staat! Mama trots,maar krijgt het ook spaans benauwd want meneertje valt nu dus ook regelmatig. Denkt dat als hij staat zich los kan laten en om kan draaien. Met het gevolg een harde knal en huilen. Een paar keer heeft hij zich al flink zeer gedaan en meestal is dat kleine koppie de pineut.Nu blijf ik er constant bij(wat mogelijk is)en vang hem op,maar het is ook knap lastig als ik zelf iets in het huishouden wil doen. De box,staat hij constant in,hier heb ik al 2 boxkleden in gelegd,voor een zachtere landing. Op de grond kruipen, meneer gaat via de bank wel staan(en schuift nog weleens weg)of tegen de box. Wie herkent dit en kan me tips geven, hoe ik hier mee om kan gaan. Of de hele tijd bij hem staan of???? Zo vaak laten vallen vind ik ook zielig. Dus hellllllppppppp

Groetjes Chantal,mama van Senna

 
Hoi Chantal,

Hoe moeilijk het ook is je kan er niets aan doen. Groot worden gaat met vallen en opstaan (en in deze leeftijd letterlijk)

JE kan hem antislipsokken of zootje, boumy's aandoen. Dat gaat hier goed. Mocht het in huis lekker warm zijn lekker blote voeten.Dat glijd allemaal wat minder.

En een flinke tube groene zalf van vsm tegen blauweplekken, builen en verstuikingen.

Succes
 
Hoi,

Mijn dochtertje stond ook met 7 Maanden. Ik heb haar gewoon haar gang laten gaan. Ze viel ook vaak en dan was het brullen, maar dat ging snel over aangezien ze heel snel leerde hoe te vallen. Daarom is het beter je kindje niet op te vangen. Tenzij hij de trap af kan vallen of een scherpe punt in de buurt is.

Veel plezier
 
Hoi,

Ik heb hem ook gewoon laten vallen en verbaas me erover hoe snel ze doorhebben wat ze moeten doen om weer veilig beneden te komen. Het heeft wel een paar weekjes geduurd, maar toch. Ze leren het alleen met vallen en opstaan. Nog even geduld,dus.
 
Wat heb jij een snelle, zeg! Leuk hoor. Die van mij ging pas met negen maanden staan. Ook veel gevallen natuurlijk, maar na een weekje ofzo had ze toch wel door dat dat een beetje pijn deed en dat het makkelijker was om je op je billen te laten zakken. Ze valt natuurlijk nog wel eens, want ze wordt een beetje overmoedig en denkt dan dat ze kan staan, van alles in haar handjes vast kan houden en dan ook nog eens omdraaien. Ze leren het echt met vallen en opstaan. Succes ermee.
 
Mijn dochter is nu ook 7 maanden en is gaan staan en kleine stapjes en ik vang haar ook op... maar ik laat haar wel vallen...ofterwijl...op de bips laten knallen...hoofje omlaag laten vallen en zorgen dat ze met het hoofdje niet de grond raakt... en dan is ze ook flink geschokken en huilt heel erg kort en gaat daarna weer volop proberen... ik heb het er ook moeilijk mee om haar te laten vallen hoor... dus er zit niks anders op met of haar laten vallen met het risico op lelijke smakkers...of het op deze manier doen en de boel de boel te laten...en dit te doen als manlief of ietsdegelijks thuis is en dan kan je even de kleine aan hem overlaten...
 
Terug
Bovenaan