Staan/lopen -> eng!

Hoi, hoi,

Amy (22-06) trekt zich op tot staan aan alles waaraan dit lukt en  loopt langs de  boxrand/tafel enz.  Af en toe laat ze een handje los en staat ze aan 1 hand en soms vergeet ze zich helemaal vast te houden en valt ze dus....
Ik ben  doodsbang dat ze  ergens tegenaan valt (boxspijlen, hard op de  vloer, enz.) dus ik  ben altijd in de buurt (zeg maar 2 centimeter met mijn handen achter haar) om haar op te vangen. Maar zo leert ze natuurlijk nooit dat ze zich vast moet blijven houden, omdat ze anders valt.
Hoe doen  jullie dat?

Enne... een loopwagentje gaat veel te hard op ons laminaat. Bestaat er ook zoiets waarvan je de wielen 'stroever' kunt maken, zodat zo', wagentje minder hard gaat?
Op gras gaat het prima en vindt ze het geweldig (en ben ik minder bang dat ze valt omdat ze toch niet zo hard kan vallen), maar in onze eigen tuin hebben nog voornamelijk stenen (dat wordt  binnenkort wel anders, maar nu dus nog ff niet)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
Renate

hai hai,
ja moeilijk lijkt me dat. Jelte trekt zich wel aan van alles op, maar durft nog niet los te laten hoor.
Mss kun je proberen in te schatten wanneer ze 'mag' vallen en zich niet ernstig kan bezeren en het maar laten gebeuren, want ze moet het toch leren.

Irritant dat die loopautootjes zo hard gaan hé? Een idee is om hem te verzwaren met bakstenen oid?!

Succes ermee,
Gr. Saskia.

Hoi,

bij Ikea verkopen ze een loopkar waar je de wielen strakker en losser van kan doen. Dat is de EKKORE  loopkar en die kost volgens mij ongeveer twintig euro.

Groetjes van marloes

Hoi Renate,

Ik snap dat je het een beetje eng vindt om je kleine meid 'los te laten', maar je kunt haar natuurlijk niet haar hele leven opvangen. Letterlijk en figuurlijk.
Je kindje zal vallen, dan zal jij er zijn om te troosten. Je meisje zal grote en kleine problemen op haar pad tegen komen en dan zul jij er op de achtergrond altijd voor haar zijn. Opvoeden is loslaten en dat begint dus nu al.......

Groetjes, Karin

PS: Een beetje een zweverig verhaal geworden en dat terwijl ik een heel nuchter mens ben. Maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

he renate,
ik snap wat je bedoeld maar ik denk er inderdaad net zo over als mijn voorganger.
maar even over die loopwagen he. wij hadden datzelfde probleem, en nu heeft mijn man 1 van de wielen eraf gehaalt en daar zo'n plat ringetje tussen gedaan (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, want ik weet niet hoe zoiets heet) dan kun je de wielen wat strakker aandraaien en dan rolt de duwwagen niet meer zo snel naar voren
groetjes

Ik herken dit probleem. Tara kan nog niet zelf lopen en ook ik loop daarom bijna overal achter haar aan. Mijn moeder is anders, zij zegt telkens tegen mij dat kinderen er juist van leren, want volgens haar leert geen enkel kind met zelfstandig te lopen, zonder te vallen. Volgens mij heeft ze er wel gelijk in, maar ik vind het zo zielig als Tara valt en huilt. Maar volgens mij worden kindjes juist bang als ze merken dat je als ouder ook bang bent .... veel suc-6 in ieder geval!

Je kunt je kind nu eenmaal niet overal tegen beschermen. Met vallen en opstaan moeten ze het leren (ook los lopen).
Die van mij is afgelopen week buiten uit de zandbak gevallen, grote schaafwond op zijn voorhoofd en neus kapot, was bijna genezen valt hij gisteren in de bossen uit de bolderkar (die hoofdwond weer open). Ja ze huilen op dat moment maar zijn dat ook heel snel weer vergeten.
Binnen hebben wij ook alleen maar tegels of een siergrindvloer (allemaal hard), Daan is hier al verschillende keren op gevallen. Ik kan nu eenmaal niet steeds in zijn buurt zijn.

Probeer je kindje het vertrouwen te geven dat ie het zelf kan en dat het goed gaat (al vallen ze dan af en toe).

Liefs Saskia

Hoi, hoi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Tja, loslaten valt niet mee...

Enne... we gaan het loopwagentje van Ikea proberen te scoren. Thanx voor de tip.

Groetjes,

Renate

Terug
Bovenaan