staan/lopen

Hallo collega moedertjes,

Onze Thijn is nu 13 maanden maar gaat nog steeds niet staan of lopen.
Zijn er meerdere kindjes die dit nog niet konden met 13 maanden?
Vindt het heel vreemd dat hij nog niet staat..

Groetjes, Bianca mv Thijn 28-12

Hoi!

Beweegt hij bijvoorbeeld wel met zijn bibs over de vloer naar voren of achter?
Ik weet nog wel toen mn dochtertje ging staan...ging ze eerst met haar bibs naar achter, handen leunend op de grond en zo wilde ze omhoog komen..
Maar niets aan de hand hoor...jongetjes zijn ook iets langzamer dan meiden..
Het was wel een jongetje zijn die het zekere voor het onzekere wil nemen en gewoon pas aan de dingen begint als hij er aan toe is! Is hij niet gewoon meer bezig met kletsen en brabbelen of met torens bouwen??

Groetjes!

Hoi,

Hij kruipt flink en hij gaat echt op zijn knietjes zitten schommelen. Hij praat inderdaad veel en speelt ook echt veel met blokken. Het spelen en kruipen heeft meer aandacht dan het proberen te lopen.

kan ik dit stimuleren?

Groetjes Bianca

quote: bianca en thijn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2008 17:26:24'));

Hoi,

Hij kruipt flink en hij gaat echt op zijn knietjes zitten schommelen. Hij praat inderdaad veel en speelt ook echt veel met blokken. Het spelen en kruipen heeft meer aandacht dan het proberen te lopen.

kan ik dit stimuleren?

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Ik zou me er niet al te druk om maken hoor; juist omdat je aangeeft dat Thijn wel druk met praten en bouwen is. Thijn gaat zich eerst daarop concentreren en zal wellicht wat later gaan staan en lopen. Andere kindjes doen het andersom en praten of bouwen nog amper. Allebei is volgens mij helemaal niet erg. ieder kindje zijn/haar eigen tempo en volgorde. Mocht je je toch zorgen maken dan kun je misschien de info-lijn van het CB bellen?

Succes Ida

Ieder kindje heeft een andere volgorde.

Onze oudste was heel snel in het zitten en met praten, maar was wel een billenschuiver, rolde laat om  en liep pas met 16 maanden.

Onze jongste was weer snel in het motorieke, snel omrollen,  kruipen, staan en loopt  nu sinds hij 12,5 mnd was. Hij praat echter weer niet zo snel.

Groetjes Sandra

Lonneke is nu 15 maanden en zit perfect. ze doet ook eindelijk op haar handes leunen en dan schuift ze haar voetjes naar binnen en naar de buitenkant. en je ziet dan dat ze verder wilt. Maar meer dan dat doet ze nog niet.

Ik maak me er vaak genoeg nog ongerust over dat ze nog steeds niet loopt, staat en zelfs nog niet kruipt.

Lieve moedertjes,

Jullie zullen het niet geloven... Ik had meneer op bed gelegd (was ziek ivm waterpokken en longontsteking). Hij beging mega hard te huilen (lees: krijsen), kom ik boven... Ja hoor meneer staat in zijn bed naar Bumba te kijken die naast zijn bedje ligt..

Ik heb me dus druk gemaakt om niets. Daisy, het komt echt vanzelf!

Dikke knuffel,
Bianca en Thijn

Hier nog een trage meid (06-12-06). Ze kan nog niet zelf staan/lopen/kruipen, maar kan ook niet zelf gaan zitten. Ze kan wel de hele kamer door rollen, als ze zin heeft. We zijn druk aan het oefenen met zitten en het lukt bijna zelfstandig, maar nog net niet. We zijn druk met de fysio aan het oefenen. Als je haar op haar voetjes zet heeft ze ook geen behoefte om te stappen. In maart moeten we naar het ontwikkeligs-spreekuur van het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze daar van haar vinden. Op het CB waren ze ookal een beetje aan het zeuren. Daar moeten we eind februari naar toe,benieuwd wat ze zeggen. Ookal weet ik dat je kinderen niet mag vergelijken, toch doe je het onbewust en ben ik soms jaloers. Ze is voor de rest een heel lieve meid met een leuke lach en soms een heel verhaal. Ze is zelf ook niet gefrusteerd als haar iets niet lukt of ergens niet bij kan. Ze gaat gerust een kwartier krijsen ipv van zit naar lig te gaan. Ze is gewoon zeer relaxed en vind het allemaal wel best.
Het is wel lekker om te weten dat er meer trage baby's zijn, ben je weer een beetje gerust gesteld.
Voor alle moeders van trage baby's, veel succes en het heeft ook voordelen. Wij hoeven niet achter onze kinderen aan te rennen!

Terug
Bovenaan