staan vraagje

A

Anoniem

Guest
hee dames

ffies een vraagje

ik lees hier heel veel dat jullie kindjes al staan enzo
is dat normaal op deze leeftijd?
want caithlyn wilt namelijk nog steeds niet staan ze laat zich gewoon weer lekker door de benen zakken die tuthola
vraag me af vanaf wanneer ze dat eigenlijk doen?ze kan wel alleen zitten enzo (moet ik der wel neer zetten) maar staan hooo maar

ben benieuwd na de reacties

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Hoi

Ik zou ook niet weten vanaf welke leeftijd ze gaan staan.Maar Kris staat/hangt al aan tafel en die is nu 7,5 maand.En het Cb zei dat ie er vroeg bij was..
Ik zal ff in het oei..ik groei boek kijken

Groetjes van Anous mv Nikki en Kris

Hoi,

Doreen ging staan, net nadat ze 9 maanden was. Wat ik zo hoor van anderen, is ze vrij snel qua ontwikkeling. Ze trok zich al wel een tijd op, maar echt staan is sinds kort. Ik weet ook niet vanaf wanneer het gemiddeld is.  
Liefs,
karlien

Hoi,

Yordi ging zich met 8,5 maand overal aan optrekken en stond dan op de knietjes zeg maar. En toen hij 9 maand was kon hij overal aan staan. Maar wist toen nog niet hoe hij zelf weer naar beneden moest. Dat weet hij nu sinds een week. Gaat nog niet altijd even goed, maar oke.
Ik weet niet precies rond welke leeftijd ze dat gaan doen, maar daar zou ik me ook helemaal niet druk over maken.Ieder kind ontwikkelt zich anders.
Zo kan yordi nog steeds niet zelfstandig zitten ( uitzichzelf dan). In bad wil hij prima zitten, maar op de grond wil hij niet zitten en gooit zich dan meteen achterover.
Yordi vertikt het dus om te zitten.

Komt vanzelf allemaal. Voor je het weet, moet je er achteraan rennen. hahahaha

Liefs marielle en yordi(16-1-08)

heyhey

dat komt allemaal vanzelf joh,
t gaat allemaal al zo snel.
nathalia kan der optrekken tot ze op der knietjes zit en ze trekt zich aan ons op tot staan. ze kan zelfs al stapjes zetten.
het ene kindje ontwikkelt zich veel sneller dan het andere kindje.
caithlyn kon bijvoorbeeld al heel snel papa en mama zeggen, dat doen andere kindjes weer niet op zo'n jonge leeftijd.

let nou maar op, t zal vast niet zo heel lang meer duren. t komt vanzelf wel,
als caithlyn daar aan toe is.

Ieder kindje ontwikkelt in zijn of haar eigen tempo.
Sommige kindjes kunnen pas staan nadat ze dik een jaar zijn hoor!
Mijn zoontje is nu 10 maanden, hij kan even staan en dan laat hij zich ook door zijn beentjes zakken. Zelf   optrekken ofzo is er al helemaal niet bij.

Zifjon kon al heel vroeg staan tegen de bank of aan 1 vinger. Hij was toen geloof ik 7 maanden. Nu met 9 maanden trekt hij zich overal aan op en loopt door de box. Volgens CB is hij erg vlot met dit alles. Waarschijnelijk zal hij dan ook voor 1 jaar al los kunnen lopen. Hij heeft wel het kruipen volledig overgeslagen en tijgerd nog door de woonkamer heen. Praten daar is hij helemaal nog net mee bezig. Los zitten kan hij ook al een tijdje.
Verder heeft hij absoluut geen intresse in speelgod en is alleen maar bezig met bewegen. Dat is echt wel een minpuntje van deze ontwikkeling

Geef je kind lekker de ruimte om te bewegen dan komt het allemaal vanzelf. Ik heb Zifjon lekker zijn gang laten gaan en alleen maar heel blij gereageerd als hij iets probeerden. Het komt vanzelf.

gr van Mariska en Zifjon 9,5 maanden.

Hoi,

Het komt vanzelf hoor. Sommige zijn heel snel en andere wat langzamer. Op cb kijken ze naar het gemiddelde, meer niet.
Myrthe heeft het altijd allemaal zelf gedaan. Ik heb haar nooit gestimuleerd in de zin van haar staand tegen de tafel zetten of haar op haar billen neer zetten om haar te leren zitten.
Ze ging al tijgerend proberen te zitten door haar benen naar voren onder haar billen te schuiven. Eerst bleef ze nog steunen op haar handen en ineens zat ze rechtop met een speeltje in haar handen een tijdje te spelen....
Zo was ze dus ook een keer aan het huilen in haar bedje en toen ik kwam kijken stond ze in haar bedje. Toen trok ze zich ineens op tot staand en nu loopt ze al rond de tafel.
Nu stimuleren we dat wel, want ze pakt je handen en wil dat je vooruit gaat met haar, dus het lopen stimuleren we wel door met haar te lopen....
Het komt vanzelf.... Myrthe wil zo graag alles doen en kunnen wat ik ook doe en daarom gaat ze zo snel... Praten doet ze dus helemaal niet. Alleen eeee en uuhhh klanken en gillen verder niets....
Dus rustig aan het komt vanzelf.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan